Connect with us

technokrata

Mennyire bízunk az államban, nagyvállalatokban?

Dotkom

Mennyire bízunk az államban, nagyvállalatokban?

Hogyan kezeli adatainkat a kormányzat és a vállalati szféra – erre a kérdésre kereste a választ a Fujitsu kutatása.

Fujitsu cloud report 2010A Fujitsu közzétette „Személyes adatok a felhőben: a bizalom fontossága” (Personal Data in the Cloud: The Importance of Trust) című globális kutatási jelentését. A dokumentum megállapítja, hogy a bizalom kulcsszerepet fog játszani azoknak a személyes adatoknak a feltárásában, amelyekre a számítási felhő jövőbeni előnyeinek kiaknázásához szükség van, ám az emberek adatkezelési szempontból országonként rendkívül eltérő mértékben bíznak meg kormányukban és a vállalatokban. Az eltérést két tényező magyarázza: a bizalom összetett jellege (hogy az emberek hajlandók-e olyasmit használni, amiben nem bíznak); valamint a támogatók, az ellenzők és a – legszámosabb csoportot alkotó – kivárók eltérő viszonyulása a számítási felhőhöz.

A Fujitsu a „Shaping the future with you” szlogen jegyében adott megbízást a világ 12 országában 6000 fős mintával végzett kutatásra, mely azt kívánta kideríteni, milyen mértékben bíznak – illetve sok esetben nem bíznak – az emberek abban, hogy a kormányok és a nagyvállalatok megfelelően védik személyes adataikat. A jelentés segíteni kíván az adatbiztonságban érintett feleknek megérteni az attitűdöket. Országonként eltérő ugyanis hogy az emberek kiben bíznak meg, és milyen szerep betöltését várják adatbiztonsági szempontból az érintettektől. Ezek a szerepek rendkívül sokfélék lehetnek, a kategorikus elutasítástól az adatkapcsolat megteremtésében vállalt feladatig – például a társadalmi célú adatmegosztásnál: az adatforgalom szabályozásánál vagy a közegészségügy fejlesztésénél.

A válaszadók 46 százaléka tartozik a kivárók csoportjába. Nagy valószínűséggel ők azok, akik meghatározzák majd a számítási felhő terjedésének jövőbeni ütemét. Egyelőre nem tudnak dönteni a két oldal között: pozitívan viszonyulnak a számítási felhő előnyeihez, de aggódnak az adatbiztonság miatt.

Dr. Joseph Reger, a Fujitsu Technology Solutions technológiai vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott a kutatásról: „Mivel az emberek ennyire eltérően ítélik meg a számítási felhő előnyeit és kockázatait, nincs olyan egységes adatbiztonsági szemlélet, amely mindenütt, az állami és magánszektorbeli szervezeteknél is működne. A kutatás segít az érintetteknek megérteni a jelenlegi piacot és kidolgozni a megfelelő választ. A sikeres adatbiztonsági stratégiák a kivárók meggyőzésére koncentrálnak, és az előnyök még világosabb kommunikálásával illetve a félelmek eloszlatásával próbálják őket a számítási felhő híveinek oldalára állítani.”

A jelentéssorozat második tagja mélyebbre ás az első jelentésben („Személyes adatok a felhőben: a fogyasztói attitűdök globális kutatása/Personal Data in the Cloud: A Global Research of Consumer Attitudes”) azonosított témákba, hogy segítsen jobban megérteni a globális trendeket. Például azt, hogy miért aggódnak ilyen mértékben a fogyasztók adataik biztonsága miatt, ugyanakkor miért nem hajlandók lépéseket tenni védelmükre, és miért nem bízzák adataik biztonságát más szervezetekre vagy a kormányokra. A fogyasztók tisztában vannak az adatmegosztás potenciális előnyeivel, ám az, hogy milyen mértékben hajlandók kockázatot viselni ezekért az előnyökért cserébe, nagy mértékben függ koruktól, nemüktől és nemzeti hovatartozásuktól. A sorozat következő két tagja praktikus útmutatóként szolgál a magánszektor és a kormányok számára.

Összességében véve a megkérdezettek több mint 80 százaléka elvárja kormányától, hogy foglalja jogszabályba és szabályozza az adathozzáférést és szabjon ki büntetést azokra a vállalatokra, amelyek nem felelősen használják az adatokat. Ugyanakkor mindössze 20 százalék bízza valóban nyugodtan a kormányra saját adatait. A megkérdezettek 91 százaléka olyan rendszert szeretne, amelyben saját maga szabályozhatja adatai felhasználását.

A cikk folytatódik, kattintson: Adatbiztonság a számok tükrében



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek