Connect with us

technokrata

Kevesebb jut online vásárlásra

Dotkom

Kevesebb jut online vásárlásra

A nap költése.

A válság hatására az előző évhez képest mérséklődött a fogyasztás és a vásárlási kedv, a költések abszolút értéke 2010-ben átlagosan 2-3 százalékponttal csökkent – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. A megkérdezettek 59 százaléka a legutóbbi alkalommal kevesebb mint 10 ezer forintot fordított online vásárlásra, ugyanakkor közel minden tizedik e-vásárló több mint 40 ezer forintot adott ki. A válság hatását tükrözi, hogy a maximum ötezer forintot fizető válaszadók aránya 29 százalékra nőtt. A költések összértékét vizsgálva is látszik a visszaesés: a 200 ezer forintnál többet költők aránya csökkent az előző évhez képest, míg többen voltak azok, akik egy év alatt is csak maximum ötezer forintért vásároltak a világhálón. A legjellemzőbb (40 százalék) a 10 és 40 ezer forint közötti költés volt, ugyanakkor az online vásárlók közel egyötöde több mint 100 ezer forintot adott ki az interneten.

A mérséklődő vásárlási kedv mellett az online vásárlók által választott fizetési módok terén is érzékelhető változás. Még mindig az átvételkor történő készpénzes fizetés a legnépszerűbb, de ennek aránya már csökkent. A második helyen az átutalás áll, a megkérdezettek egyharmada pedig utánvéttel is szokta rendezni a számlát. A GoldenBolt versenyhez készített próbavásárlások tapasztalatai azt mutatják, hogy a webáruházak is egyre több fizetési lehetőséget tesznek elérhetővé vevőik számára: az utánvét mellett leggyakrabban átutalással és bankkártyával vásárolhatnak náluk – mondta el Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője. Megrendeléskor ennek ellenére még mindig csupán a válaszadók 28 százaléka szokott bankkártyával fizetni.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek