A Bloomberg elemzői konszenzusa 409,6 milliós nyereséget és 9,78 milliárdos árbevételt jelzett előre. A cég nyeresége ugyan közel háromszorosa az egy évvel korábbi 122 milliónak, de a felfokozott várakozások nyomán így is tavaly július közepe óta nem látott mértékben, 12,6 százalékkal esett vissza a helsinki tőzsdén a Nokia papírja a bejelentés után.
A Nokia piacvesztéssel kénytelen szembenézni a mobilkészülékek leggyorsabban bővülő szegmensében, az okos telefonokén, ahol az Apple iPhone-ja és a Research in Motion Blackberryje uralkodik, ráadásul az Apple átpozicionálta készülékét a luxuscikkek közül a felső kategóriás tömegtermékek körébe, a Google pedig okostelefon-típusok tucatjainak tette elérhetővé az Android platformot, beleértve saját márkás készülékét is. A piac alsó szegmensében sem járt jól a Nokia, itt az Ázsiában, az úgynevezett szürkepiaci közvetítők által eladott olcsó készülékek csökkentették részesedését. A Nokia az idei első negyedévben 107,8 millió mobilkészüléket tudott eladni szerte a világban – ebből Kínában és az ázsiai csendes-óceáni térségben együtt több mint 50 milliót -, ez 16 százalékkal több az egy évvel korábbinál.