Connect with us

technokrata

Olcsóbb és a jobb a plazmatévé 3D-ben, mint az LCD

Dotkom

Olcsóbb és a jobb a plazmatévé 3D-ben, mint az LCD

Életet lehelhet a plazmatévék halódó piacába a 3D népszerűsége.

A plazmatévék ugyan nem tudják megszorítani az LCD-tévéket a lapos tévék teljes versenyében, de az egyre népszerűbb 3D-s változatok piacán kemény versenytársat jelenthetnek – írja a Reuters elemzésében. A világ tévéeladásaiból 2009-ben 70 százalékot vittek el az LCD-tévék – 210 millió darab talált belőlük gazdára -, kevesebb mint 25 százalékot a hagyományos katódsugárcsöves készülékek, amelyeket főként a harmadik világban vesznek az emberek, és hét százalékot a plazmák.Ugyanakkor a 3D-s készülékek piacának akár egyharmadát is megszerezhetik, részben minőségüknek, részben áruknak köszönhetően. A japán Panasonic, a világ legnagyobb plazmatévégyártója azzal érvel, hogy ezek a készülékei gyorsabb válaszidőjük miatt jobb képminőséget produkálnak, mint az LCD-tévék. A 3D esetén, amikor ahol a minőség nagyon fontos, ez a tulajdonságuk nyerő lap lehet a számukra.Emellett bizonyos méretek felett olcsóbbak: egy 105 centiméter képátlójú LCD panel ára 340 dollár, míg az ugyanekkora plazma csak 200-ba kerül – derül ki a Citigroup elemzőinek tanulmányából. Végül az utóbbi időben vékonyabbak lettek a plazmatévék, ami szintén mellettük szól.A DispalyResearch piackutató cég szerint 2013-ra 27,4 millió darabra nő a 3D-s tévék iránti kereslet, szemben az idei 2,5 millióval. Ekkor 15-ször annyi LCD-tévét fognak venni az emberek, mint plazmát, de a 3D-s kategóriában az említett kétharmad-egyharmad arány alakulhat ki.A tendencia a Panasonicnak kedvezhet elsősorban, amely szeptemberben teljes kapacitáskihasználásra gyorsíthatja plazmatévé-gyártósorai termelését. A koreai LG ugyanakkor már letett erről a technológiáról – immáron napelemeket gyárt néhai plazmatévé-futószalagján.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek