Connect with us

technokrata

Újabb Apple-őrület az USA-ban

Dotkom

Újabb Apple-őrület az USA-ban

Az iPad bemutatkozása a Bloomberg beszámolója szerint felért az iPhone keltette hisztériával.

A hétvégén dobták piacra az Egyesült Államokban az Apple iPadjét; a viszonteladók boltjai előtt kígyózós, több száz fős sorokról, s az Apple rajongók lelkesedéséről számolt be az esemény kapcsán a Bloomberg. Az iPad 500 dolláros bevezetési ára a rajongók és vásárlók egy része szerint is túl magas, sőt az is eldönthetetlen, hogy egy okos telefont, vagy egy buta számítógépet rejt a név, ennek ellenére a körülötte lévő felhajtás vetekszik az iPhone-éval.

Az Apple az úgynevezett tablet-számítógépek (a teljes számítógép-piac alig egy százalékát kitevő) piacát akarja megreformálni a készülékkel, s olyan eszközt dobott piacra, amely divatossá teheti a hagyományos notebook számítógépeket méretében és teljesítményében is alulmúló hordozható készüléket. A divatnak persze megkéri az árát, hiszen az iPad drágább versenytársainál.

A piacelemzők 2-300 ezer iPad eladását prognosztizálták a megjelenés utáni első napokban. Az idei forgalom akár a 7 milliót is meghaladhatja – áll az ISuppli előrejelzésében. A Bloombergnek nyilatkozó szakértők felhívák a figyelmet arra is, hogy bár az iPad bevezetése körül nem volt akkora felhajtás, mint az iPhone-nál, forgalma bőven túlszárnyalhatja az okostelefonét. Az iPhone-ból az első 12 hónapban 6,1 milliót adtak el világszerte.

Az iPadet elsősorban internetezésre, digitális könyvek megjelenítésére, videólejátszásra és számítógépes játékokra fejlesztette az Apple. Hiányosságai azonban szembetűnők: az eszköz nem támogatja az Adobe Flash Playert, így a neten tárolt videók többségének lejátszására nem képes. Nem teszi lehetővé egynél több alkalmazás egyidejű futtatását, és beépített videókamerával sem rendelkezik. A készülék egyelőre nem rendelkezik 3D-s internetkapcsolattal, csak wifi-elérhetést biztosít.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek