Connect with us

Hirdetés

technokrata

Bővülő online shopping

Dotkom

Bővülő online shopping

Az elektronikus vásárlások népszerűsége továbbra is nő az Egyesült Államokban, de a piac óriási növekedési tempója valamelyest szelídül – derül ki a Wall Street Journal összefoglalójából.

Az elmúlt évben az internetes értékesítések ellenállónak bizonyultak a válsággal szemben: miközben a hagyományos kiskereskedelem zsugorodott, a Forrester Research számítástechnikai piackutató cég adatai szerint az elektronikus vásárlások értéke 11 százalékkal, 155,2 milliárd dollárra emelkedett. A Forrester arra számít, hogy 2010-ben éppen ugyanilyen tempóban bővülhet tovább az e-kereskedelem az USA-ban. Ez ugyan jó hír az internetes áruházaknak és boltoknak, azonban ha összehasonlítják az elmúlt időszak több mint 20 százalékos éves növekedési ütemével, akkor már kevésbé rózsás a kép. Másrészt ha azzal vetjük össze az adatot, hogy az amerikai kiskereskedelmi szövetség csak 2,5 százalékos bővülésre számít az ágazatban idén, akkor az e-kereskedők még mindig levágtázzák hagyományos formában tevékenykedő versenytársaikat. Mindenképpen biztató ugyanakkor, hogy az online shopping beépült sok fogyasztó vásárlási szokásai közé, illetve bizonyos termékek esetén lassan hegemón szerepre tesz szert. Ez utóbbi körbe tartoznak a számítástechnikai hardverek és szoftverek, a nyomtatók és más kiegészítő berendezések, amelyek 52 százalékát ma már az interneten keresztül szerzik be a vevők – állítja a Forrester, amely úgy véli, hogy ez az arány a következő években jelentősen nőni fog. Emellett a cipők, a szépségápolási cikkek, a bútorok és az élelmiszerek értékesítésében nőhet az internet szerepe.

Az e-kereskedelem 2010-ben várhatóan a teljes ágazat forgalmának hét százalékát adja majd – ebbe nem értendő bele az autók, a turisztikai szolgáltatások és a vényre kapható gyógyszerek értékesítése. Ez az arány a Forrester előrejelzése szerint hosszabb távon – az internet korszakában született generációk felnövésével – 20 százalékra nőhet. Ennél is fontosabb azonban, hogy az interneten megjelenő információk milyen óriási mértékben befolyásolják a hagyományos vásárlásokat. A piackutató intézet szerint 2009-ben az értékesítések 42 százalékában, 917 milliárd dollár értékű áru eladásában játszott szerepet a fogyasztók előzetes tájékozódása a világhálón, ami 2014-re 53 százalékra kúszik fel.

A Forrester elemzői szerint a következő években összefonódnak az elektronikus és a hagyományos vásárlások. Ide sorolják például, amikor valaki az áruházban kiválasztott árut mobiltelefonjáról fizeti ki internetes átutalással. Úgy vélik, a kiskereskedőknek már most gondolkodniuk kell azon, hogyan fordíthatják hasznukra ezt a jelenséget.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés