Connect with us

technokrata

Egyre kevesebb a mobilügyfél

Dotkom

Egyre kevesebb a mobilügyfél

Novemberben kismértékben, mintegy 9 ezerrel 11 millió 687 ezerre csökkent a három mobilszolgáltató teljes ügyfélszáma, ugyanakkor a forgalmazásban résztvevők száma 66 ezerrel 10 millió 712 ezerre emelkedett, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

November végén a teljes ügyfélszám alapján számítva száz főre változatlanul 116,7 előfizetés (hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya) jutott. A mutató egy évvel korábban 119,1-en állt, majd 2008. december végére 121,8-ra, az eddigi legmagasabb értékre emelkedett.

A hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 21,60 százalékról 21,87 százalékra, a Pannoné pedig 34,12 százalékról 34,18 százalékra emelkedett, míg a T-Mobilé 44,28 százalékról 43,95 százalékra csökkent.

A forgalmazásban résztvevők – azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók – száma, ahogy októberben, novemberben is nőtt. A forgalmat generáló ügyfelek száma a novemberi 66 ezres növekedés ellenére 59 ezerrel maradt el az egy évvel korábbi és 285 ezerrel a 2008 végén mért értéktől.

Az aktív ügyfelek számának csökkenése lényegesen kisebb volt az teljes ügyfélszáménál, az ugyanis tavaly november óta 262 ezerrel, 2008 vége óta pedig 537 ezerrel csökkent.

A forgalmazásban résztvevő aktív ügyfelek száma alapján novemberben a Vodafone az októberi 22,16 százalékról 22,27 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,71 százalékról 44,64 százalékra, a Pannoné pedig 33,13 százalékról 33,08 százalékra csökkent.

A három mobilszolgáltató ügyfelei novemberben 5846 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 303 085 mobilszámot érintett.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek