Connect with us

Hirdetés

technokrata

Növekszik az elektronikus csatornák jelentősége

Dotkom

Növekszik az elektronikus csatornák jelentősége

Az Alerant Informatikai Zrt. friss kutatásának a magyarországi outputmenedzsment-piac felmérése volt a célja. Az elemzésből kiderült, hogy bár a postai küldés túlsúlya továbbra is megmaradt, az elektronikus csatornák jelentősége is nőtt, és ez a tendencia várhatóan a közeljövőben is folytatódik.

Az Alerant új kutatása során azokat a cégeket, szervezeteket vizsgálta meg, amelyek tömegesen küldenek ki dokumentumot. A felmérés ezért – többnyire nagyszámú ügyfelet hosszú távon kiszolgáló – 108 céget érintett, a következő ágazatokban: pénzintézet, szolgáltatás, kereskedelem, távközlés, államigazgatás, ipar, internetszolgáltatás, média – mondta el a Napi Informatikának Gerlei Gábor, a társaság üzletágvezetője. Vizsgálták a hagyományosan meglévő és újonnan jelentkező igények, elvárások – mint az elektronikus dokumentumkiküldés vagy személyre szabott kommunikáció – térnyerését, valamint az azokra adott megoldásokat is.

A vizsgálatból kiderült, hogy a válaszadók 87 százalékánál, vagyis 67 szervezetnél van tömeges dokumentumkiküldés. A szervezetek 91 százaléka automatizálta már a dokumentum-előállítást és -kiküldést. A levelek kiküldésénél az elektronikus csatornák jelentősége megnőtt az elmúlt időszakban, bár a posta súlya továbbra is jelentős, 59 százalék. Kezd elterjedni a mobil eszközök használata is, a válaszadók hét százaléka már sms-ben is küld ki dokumentumot. A megkérdezettek 93 százaléka tartja fontosnak az elektronikus csatornák használatát. Ezek kiépülésével párhuzamosan a cégek ügyfeleik számára lehetővé teszik a csatornaválasztást. A terület egyik aktuális kihívása a dokumentumok ügyfélre szabása. Ezt a lehetőséget a szervezetek már 50 százalékban kihasználják, elsősorban marketingcélra, kisebb mértékben az értékesítés és ügyfélszolgálat támogatására. A tömeges dokumentumkiküldők jelentős részénél, 91 százalékánál már van megoldás a dokumentum-előállítás és -kiküldés automatizálására. A válaszadók 71 százaléka gondolta úgy, hogy az elektronikus dokumentumkiküldés lehetőségének megteremtése fontos lenne.

A tömeges dokumentumkiküldés csatornáit vizsgálva azt láttuk, hogy bár a postai küldés túlsúlya továbbra is megmaradt, az elektronikus csatornák jelentősége is nőtt. Az e-mail- és internetes felületek együttesen 36 százalékot képviselnek. A három, már hagyományosnak mondható csatorna – posta, e-mail és internet – mellett egyre többen használják a mobil lehetőségeket is, és küldenek ki dokumentumot sms-ben (a tömeges dokumentumkiküldést végzők hét százaléka). A személyre szabás megoldottsága a válaszadók körében 50 százalék körüli arányt mutat. Tekintve, hogy ez a lehetőség csak az utóbbi időben vált megvalósíthatóvá tömegesen kiküldött dokumentumok esetében, az eredmény jelentősnek mondható – jelentette ki Gerlei. Mint elmondta, megvizsgálták az ügyfélre szabott megoldásoknál, hogy milyen dokumentumoknál oldották már meg a személyre szabást. Azt láttuk, hogy elsősorban marketingcélokra használják fel, az értékesítés és ügyfélszolgálat még kisebb lehetőséget lát benne. Az is kiderült, hogy az ügyfélszolgálat válaszlevelei és a szerződések automatizálása a legkevésbé megoldott. Ennek oka lehet egyrészt, hogy tömeges előállításuk később indult el, másrészt itt személyre szabottabb dokumentumokra van szükség, amelyek automatikus előállítása csak napjainkban vált lehetővé – közölte az Alerant szakembere.

A kutatás eredményei alapján úgy tűnik, a hazai outputmenedzsment-piac meglévő tendenciái a közeljövőben is folytatódnak. A gazdasági válság hatására a vállalatok egyre fontosabbnak tartják a látható megtérülést eredményező, gazdaságos megoldások kialakítását. Ennek érdekében korszerű technológiákat is felhasználnak. Így várható például, hogy dokumentumaikat egyre nagyobb arányban küldik majd ki elektronikus csatornákon – jósolja Gerlei a kutatás eredményei alapján.

A hazai törvényi szabályozás változása is jelentős hatással lehet a tömeges dokumentum-előállítás piacára. Az új Polgári törvénykönyv nagy hangsúlyt helyez a fogyasztói szerződések esetében a pontos tájékoztatásra és az ügyfél helyzetének megfelelő szerződések létrehozására. A megfelelő eljárás biztosítása érdekében meg kell oldani a nagy tömegű dokumentum-előállítás személyre szabását.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés