Connect with us

technokrata

Az IE visszatartja az Internet fejlődését

Dotkom

Az IE visszatartja az Internet fejlődését

A Microsoft maga is száműzni akarja az Internet Explorer 6-ot a felhasználók PC-iről.

Kampányba kezdett a Microsoft, hogy leváltsa a felhasználók számítógépein futó elavult böngészőket. Az immár nyolc éves Internet Explorer 6 még mindig a legnépszerűbb browser az Interneten, a Net Applications statisztikái szerint. 23,3 százalékos részesedésével megelőzi a 18,2 százalékon álló hetedik és a 18,1 százalékon álló nyolcadik generációs redmondi böngészőt. Igaz, hogy a felhasználói tábor folyamatosan fogy, de a Microsoft szerint nem eléggé dinamikusan (ráadásul a browsert leváltók közül szép számmal alternatív megoldásokat keresnek, mint amilyen a Mozilla Firefox vagy a Google Chrome).

Önmagában még nem baj, ha valaki elavult szoftvert használ, ám jó tudni, hogy komoly biztonsági kockázatot jelent egy nem megfelelő védelemmel bíró programmal böngészni a világhálót. Az Internet Explorer 8 például napi szinten 2 millió, malware-t tartalmazó site-ot blokkol – ez a védelem azonban hiányzik az IE6-ból, közölte Ryan Servatius, az Internet Explorer fejlesztéséért felelős Microsoft részleg vezető termékmenedzsere. Rajta keresztül a redmondi szoftveróriás hivatalosan is elismerte, hogy a böngésző visszatartja az Internet fejlődését. „A legjobb, amit a felhasználó tehet a Web fejlődéséért, hogy segíti az embereket az IE6-tól elszakadni.” – nyilatkozta Servatius, utalva szoftver a hetes és nyolcas generációiban megjelent újításokra.

De kik azok, akik még mindig nem tudnak elválni az immár nyolc éves alkalmazástól? Nos, két nagy táborra osztható az IE6 felhasználók közössége. Egyik részüket azok a céges userek jelentik, akik valamilyen speciális, üzleti szempontból kritikus szolgáltatás miatt nem tehetik meg, hogy váltanak. Másik részük pedig a technikai fejlődés iránt érzéketlen felhasználói csoport, azok, akiknek mindegy, hogy milyen hátránnyal jár, de ragaszkodnak a megszokott felülethez.

Őket szeretné elérni a Microsoft azzal a széleskörű kampánnyal, amit 2010 júniusáig tervez futtatni. Ennek első elemei a karácsonyi bevásárlási lázban égőket célozzák, illetve az aukciós szolgáltatást nyújtó eBay-en található Web slice-ok révén igyekeznek meggyőzni az internetezőket a váltás szükségességéről.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek