A Vodafone Magyarország cégméret alapján különböző vállalati szegmenseket különböztet meg, a néhány kártyás kisvállalkozásoktól elkezdve egészen a nagyvállalati kiemelt ügyfélszegmensig rendelkezik partnerkapcsolatokkal. A kisvállalkozások szegmensében az elmúlt években 12-ről 16 százalékra emelte piaci részesedését. Ennek a sikernek két fő tényezője van – mondta el lapunknak Piller Gábor, a Vállalati Szolgáltatások Üzletág vezérigazgató-helyettese. Az egyik a kedvező díjazású, közösen lebeszélhető Üzleti Fix tarifacsomag, amely lépcsőzetesen, előfizetési darabszámtól függően kínál különböző havidíjakat. A másik hajtóereje pedig a mozgó üzletkötői hálózat kialakítása volt, amellyel a mikro- és kisvállalatok számára biztosítunk dedikált kapcsolattartót és személyes, telephelyen történő kiszolgálást. Ez a mai rohanó üzleti világban egy kisvállalkozó részéről is figyelembe veendő igény.
A nagyvállalati szegmensben az értéknövelt szolgáltatások közül a mobil adatátviteli megoldásokra mutatkozik a legnagyobb igény – közölte Piller. A legkedveltebb szolgáltatások a mobil internet mind okostelefonra, mind laptophoz, illetve a mobil levelezési szolgáltatások (Blackberry és Mobil Outlook). Az internet és a levelezés mobil környezetben felgyorsítja a vállalati kommunikációt, hiszen a vállalati hálózat és a céges e-mailek bárhonnan elérhetők, a munkatársak sokkal hatékonyabban tudnak dolgozni.
Kedvelt a Windows Mobile alapú, úgynevezett push e-mail szolgáltatás, amelynek az az előnye, hogy a levelek a felhasználó mobiltelefonjára automatikusan megérkeznek, így nem kell rendszeresen bejelentkezni és megnézni az e-mail-fiókot, hogy érkezett-e új levél. A Microsoft Exchange 2003 vagy 2007 levelezőszerverre épülő megoldással könnyen elérhetőek nemcsak a céges és magánlevelek, hanem a naptárbejegyzések és a vállalati címlista is, továbbá egyszerűen szinkronizálhatóak a feladatok. A Mobil Outlook szolgáltatáshoz az ügyfél biztosítja a levelezőszervert, a Vodafone kedvező árú mobilinternetet és készüléket kínál hozzá. Igény esetén akár a levelezőszerver, akár a telefonkészülék megfelelő beállításában is segítséget nyújtunk – mondta a vezérigazgató-helyettes.
Számos olyan versenyelőnyt biztosító szolgáltatást nyújtunk az ügyfeleinknek, mint például a Passport tarifa a roamingolók számára vagy a korlátlan mobilinternet csomag, amelyhez napi roamingjegyet igénybe véve töredékére csökkenthető a külföldi adatforgalmazás költsége. Ehhez a csoporthoz tartozik az Office Box elnevezésű szolgáltatás, amely virtuális mobil alközpontként támogatja a hang- és adatforgalmazást. Népszerű még a mobil iroda szolgáltatás is. Nagy vonzereje, hogy a csoporton belül 0 forint a percdíj és az, hogy a leggyakrabban használt alközponti funkciókat is tartalmazza: a rövid hívószámot és a mellékek közötti hívásátadást (főnök-titkárnő funkció) – mondta el Piller.