Connect with us

technokrata

A cégek nem szeretik a radikális változtatásokat

Dotkom

A cégek nem szeretik a radikális változtatásokat

A munkaerő-leépítés helyett a hatékonyságnövelés lehet a hatékony válasz válság idején – derül ki a Canon európai vállalatvezetők körében végzett felméréséből.

A drasztikus költségcsökkentés és elbocsátási hullám helyett a termelékenység és a hatékonyság növelése lehet a megfelelő válasz a válságra. A radikális változások helyett inkább a kisebb, de folyamatos átalakítások a célszerűbbek – legalábbis ez derül ki a Canon, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalatának megbízásából készült felmérésből. Igaz, ebből az is kiderül, hogy az Európa-szerte megkérdezett mintegy 1800, közintézménynél és magánvállalatnál dolgozó vezető mintegy 70 százaléka hajtott végre szervezeti változásokat. A többség egyébként optimista az elkövetkező hónapokat illetően, ugyanakkor az is elgondolkodtató, hogy egyharmaduk úgy nyilatkozott, cége nincs felkészülve a következő 12 hónapra. A hazai piac egy kicsit eltér az európai átlagtól, nálunk ez az arány mintegy 50 százalék volt, mi egyébként a felmérés szerint hajlamosabbak vagyunk rövid távú célokat követni azért, hogy fennmaradjon a nehéz időkben is a vállalat. Elkülönül a motiválás módszere is az egyes országokban: a pénzjutalom a cseh, finn, francia, lengyel és magyar társaságoknál jellemzőbb, míg a brit, dán, holland és osztrák munkáltatók szerint az elismerés más formái lehetnek a leghatékonyabb ösztönző eszközök. Feltételezve, hogy az európai gazdaság javuló tendenciája folytatódik, a szervezetek első számú prioritása továbbra is belső folyamataik felülvizsgálata, de a létszámbővítés és az oktatás is előkelő helyen áll.

Az informatikát a legtöbben a hatékonyságjavítás egyik fontos részének tekintik, ugyanakkor elismerik, hogy a költségmegtakarítás egyik legegyszerűbb módja az ilyen kiadások csökkentése. A felmérés szerint a válaszadók 81 százaléka csökkentette vagy hagyta változatlanul a múlt év egészét tekintve informatikai kiadásait. A többség viszont azt is elfogadja, hogy új technológiai beruházások növelhetik a hatékonyságot és középtávon csökkenthetik a kiadásokat is.

Az előrejelzések szerint 2010 második felében élénkülhet az irodai nyomtatók piaca a kontinensen, igaz, rövid távon arra lehet számítani, hogy a vállalatok további költségcsökkentő intézkedéseket hoznak – nyilatkozta Moravcsik László, a Canon Hungária ügyvezető igazgatója. A cégvezető szerint a hazai piac is ebbe az irányba mutat, itt bővülésre nem igazán lehet számítani, bár piaci rést jelent, hogy vannak cégek, ahol a régi nyomtatók már cserére érettek, és ezek beszerzését összekötik az esedékes informatikai fejlesztéssel.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd