A közérdekű adatok, információk megjelenítésére és az önkormányzatoknál intézhető ügyek gyorsítására, egyszerűsítésére a reklámmentes önkormányzati honlapok kínálják a legkiválóbb lehetőséget. Az elmúlt években az országszerte zajló fejlesztések eredményeként egyre több önkormányzati honlap egyre több funkcióval érhető el, s mindez a szolgáltató állam koncepciójának kulcsfontosságú eleme. 2009 nyarán a magyarországi önkormányzatok 72 százaléka rendelkezett saját honlappal (a számítógéppel rendelkező hivatalok 74 százaléka), ami összesen mintegy 2300 önkormányzati weboldalt jelent. Az elektronikus ügyintézés szempontjából előremutató, hogy a honlap megléte gyakorlatilag már a nagyközségek körében is 100 százalékosnak tekinthető. A honlap-penetráció erősödését elsősorban a községek generálták, amelyek közül 2004-ben még csak 32 százaléknak volt weboldala. A honlappal rendelkező önkormányzatok területén hozzávetőlegesen 9,5 millió lakos él. Ezen önkormányzatok egyharmada méri a weboldal látogatottságát, 7 százalékuk pedig teljes körű statisztikát vezet a honlapon történt eseményekről.
A honlap látogatottságát mérő önkormányzatok weboldalait átlagosan 52 ezren nézték meg 2008-ban, a látogatók egyenként átlagosan 7 oldalletöltést hajtottak végre. A településtípusok között jelentős különbségek mutatkoznak: amíg a községek weboldalait átlagosan 10-20 ezren böngészték, addig a megyei jogú városok, kerületek honlapjait átlagosan több mint 300 ezren látogatták meg.
A honlappal rendelkező önkormányzatok körében a teljes körű online-ügyintézés lehetősége még nagyon ritkának számít, legfeljebb az érintett hivatalok 1 százalékánál találkozhatunk ilyen megoldással – főként a városok és a megyei jogú városok, kerületek esetében. A fejlesztések azonban biztatók, a honlappal rendelkező önkormányzatok 27 százalékának weboldalán találkozhatunk az ügymenetekről szóló információkkal, ügymenetleírásokkal, 33 százalékáról tölthetők már le nyomtatványok és űrlapok, számos esetben pedig a letöltött űrlapok elektronikus benyújtására is lehetőség van.
A honlapjukon legalább interakció típusú ügyintézést nyújtó önkormányzatok területén hozzávetőlegesen 7,1 millió lakos él. A leggyakrabban az adóügyek esetében létezik valamilyen szintű elektronikus szolgáltatás, erre a honlappal rendelkező önkormányzatok 33 százalékánál van példa.
Az önkormányzati honlapok funkcionalitását tekintve Győr-Moson-Sopron, Csongrád és Hajdú-Bihar megyék tekinthetők élenjárónak az e-ügyintézés átlagos szintje alapján, míg Borsod-Abaúj-Zemplén megye van a rangsor legvégén. Amennyiben az elektronikusan elérhető önkormányzati ügymenetek átlagos számát a honlappal rendelkező önkormányzatok körében vizsgáljuk, Budapest kiemelkedik a sorból (az átlagosan 7,1 ügymenettel), s a vizsgálati szempontok alapján a sorban következő Békés megye sem tudja megközelíteni.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség társadalmi vitára bocsátja A térségi közigazgatási és közszolgáltatási informatikai rendszerek továbbfejlesztése című pályázati kiírásokat, melynek célja, hogy a hét magyarországi régióban régiónként 1,5 milliárd forint támogatási keret erejéig támogassák az elektronikus önkormányzati megoldások fejlesztését. A pályázatokat várhatóan októbertől lehet benyújtatni, megvalósításuk révén pedig tovább fog növekedni az önkormányzatoknál igénybe vehető szolgáltatások száma és folyamatosan egyszerűbbé válik az önkormányzatoknál mind a lakossági, mind a céges ügyintézés.