Connect with us

technokrata

Összefogott a Microsoft és a Yahoo!

Dotkom

Összefogott a Microsoft és a Yahoo!

Nem kicsit kavarta fel a webes keresők piacát a Yahoo! és a Microsoft néhány hete bejelentett megállapodása. Az együttműködés lényege, hogy a jövőben a Yahoo! keresőszolgáltatása Microsoft-technológián fog működni, a Yahoo! pedig kizárólagos értékesítőként végzi a két cég számára a prémium hirdetések szervezését.

A Microsoft és a Yahoo! megállapodása elemzők szerint a két cég egymást kiegészítő erősségeit és keresési platformjait ötvözve olyan versenyképes piaci erőt hoz létre, amely nagyságánál fogva tartós fejlődést generál a keresés és a keresőalapú reklámozás terén. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók gyorsabban találják meg a számukra igazán releváns információkat. A Microsoft keresőplatformjai több értéket adnak a hirdetőknek, jobb találatokat a webkészítőknek, és az internet egészében támogatják az innovációt és a hatékonyabb működést – állítja a Microsoft közleménye. Mint írják: a hirdetők számára már ésszerű alternatívát nyújtó megállapodás egyesíti a Yahoo! és a Microsoft keresési piacait, így a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak (a Google-nak – a szerk megjegyzése).

A Yahoo! keresési volumenének megszerzésével pedig a Microsoft eléri a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt előnyös piaci verseny és innováció ösztönzéséhez szükséges méretet és rugalmasságot. A megállapodás értelmében a Yahoo! ezután alaptevékenységére koncentrál, és a felhasználók világszínvonalú kiszolgálását végzi a világ legnépszerűbb internetes portáljai és webes termékei révén.”A megállapodás rengeteg előnyt kínál a Yahoo! felhasználói és az iparág egésze számára. Új korszakot nyit az internetes innovációban és fejlesztésben” – nyilatkozta Carol Bartz, a Yahoo! vezérigazgatója. “A felhasználók továbbra is igénybe vehetik a Yahoo! jellemzőihez szervesen hozzátartozó keresési képességeket, a megállapodás nagyságrendje és az általa biztosított erőforrások révén pedig még több innovációhoz juthatnak hozzá. A méret a hirdetők számára is előnyt jelent, hiszen az egységes platform és értékesítő csapat egyszerűsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat. A megállapodásnak köszönhetően mi magunk pedig több energiát tudunk fordítani az elsődleges profilunkhoz illeszkedő célokra: ügyfélbázisunk bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati élmény fejlesztésére” – tette hozzá Bartz.

A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer szerint a megállapodás révén a Microsoft keresőmotorja, a Bing eléri azt a hatásfokot, amely jelentősen javítja versenyhelyzetét, így több felhasználó és hirdető számára válhat vonzóvá, ebből eredően pedig személyre szabott, releváns hirdetéseket és keresési találatokat kínálhat az érintetteknek.”A Yahoo!-val kötött megállapodás ösztönzi a keresési innovációt, nagyobb értékhez juttatja a hirdetőket és növeli a felhasználók döntési szabadságát a jelenleg egyetlen cég által uralt piacon” – mondta Ballmer. “A webes keresési szegmensben innovációra és megfelelő nagyságra van szükség a sikerhez. Új Bing keresőplatformunk éppen ilyen áttörő innovációt és funkciókat kínál. A Yahoo!-val kötött megállapodás eredményeként elérjük azt a nagyságrendet, amelynél még gyorsabban tudjuk fejleszteni keresőmegoldásaink relevanciáját és hasznosságát. A Microsoft és a Yahoo! tisztában van vele, milyen nagy lehetőségek rejlenek az optimális keresés megvalósításában, s ezzel a megállapodással meg tudjuk alkotni a jövő keresését” – tette hozzá Ballmer.

Együtt, egymás ellenA megállapodás nem vonatkozik a két vállalat weboldalaira és termékeire, e-mail- és azonnali üzenetküldési szolgáltatásaira, hagyományos internetes hirdetési és más üzleti tevékenységére. Ezeken a területeken a partnerek továbbra is egymás versenytársai, ráadásul a tranzakció végrehajtásához hatósági jóváhagyás szükséges. Az aláírt megállapodásban a felek rögzítették, hogy az ügylet lezárása előtt részletesebb, végleges megállapodást kötnek. A Microsoft és a Yahoo! biztos abban, hogy a szakmai fórumok és a szabályzó hatóságok alaposan meg fogják vizsgálni a megállapodást, és mindketten készséggel válaszolnak a felmerülő kérdésekre. A partnerek azt remélik, hogy 2010 elején sor kerülhet a tranzakció lezárására.

Dávid két Góliát ellenA Microsoft-Yahoo szövetségnek az Adverticum számára legfontosabb momentuma nem annyira keresőpiac újrafelosztására, hanem – ezzel párhuzamosan – az online hirdetési piac újrafelosztására tett erőfeszítés, amelyen a pillanatnyilag meghatározó cég jelenleg legalább olyan mértékben domináns, mint a keresők terén. Az olyan lokálisan piacvezető hirdetés-kiszolgálóknak, amilyen az Adverticum Zrt., mindenképpen előnyösebb, ha a globális piac sem egypólusú, így természetes módon drukkolunk a Yahoo-Microsoft duónak, hogy meg tudják ragadni az egyezséggel teremtett esélyt – mondta el lapunknak Vértes János, az Adverticum Zrt. elnöke. Hozzátette drukkolunk, annak ellenére, hogy számolnunk kell egy új erős ellenféllel is, hiszen a globális piaci szereplőkelőbb-utóbb a magyar piacon is megjelennek. Vagyis az üzlet következtében nekünk és a hozzánk hasonló Dávidoknak immár nem egy, hanem minimum két Góliáttal kell megküzdenünk, hogy saját ügyfélkörünket megtartsuk. Ám az is nyilvánvaló (ezt egyébként a válság is megtanította), hogy az internet korában nem a parittyák, hanem a józan érdekek mentén szövődő szakmai együttműködések bizonyulnak a legjobb fegyvernek, és ehhez egy többpólusú piacon mindenképpen több esély teremtődik számunkra is. Mindezen megfontolások jegyében mi abban bízunk, hogy a most induló, ne feledjük: épp az egyezségnek köszönhetően mindjárt repülőrajttal induló versenyben egy valódi többpólusú online hirdetési piac cseperedhet, növekedhet fel, ami mind az ügyfeleket, mind a piac szereplőit mindenképpen örömteli várakozással töltheti el – jelentette ki Vértes.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd