A következő öt-hat esztendőben gyökeresen átalakulhatnak az online médiapiaci üzleti modellek – állítja a Ringier Kiadó Kft ügyvezető igazgatója az Internet Hungary-n.
Az igazgató szerint a kábeltelevíziós, illetve műholdas szolgáltatásoknál már ismert megoldáshoz hasonlóan a tartalomszolgáltatók akár egész hálózatokban is blokkolhatják az internet-előfizetők hozzáférését a weboldalakhoz, ha a vezetékes vagy mobilinternet-szolgáltatók elzárkóznak a bevételmegosztástól.
Az új bevételekre a tartalomszolgáltatóknak azért van szükségük, mert az elmúlt években stagnálni, majd szűkülni kezdtek a hirdetési bevételek, amelyek a jelenlegi tendenciák alapján néhány éven belül már a nyomtatott és online kiadványok előállítási költségeit sem fogják teljes mértékben fedezni.
A jelenlegi üzleti modellek fennmaradása esetén az online hirdetések piaca 30-35 milliárd forint lesz három év múlva, szemben a vezetékes internet-hozzáférési szolgáltatások 80-90 milliárd forintos piacával – mondta a Ringier Kiadó Kft. vezetője. Emellett ugyanakkor az infrastruktúra-szolgáltatók egyre nagyobb arányban nyomulnak be a tartalom-iparba bevételeik növelése érdekében.