Connect with us

technokrata

E-Mobility és Smart Grids

Dotkom

E-Mobility és Smart Grids

A Siemens technológiai partnerként vesz részt a Harz.EE-mobility-projektben.

A dániai Edison-projekt és az RWE Autostrom-projektje mellett a Harz.EE-mobility-projekt a harmadik, amelyben a Siemens Energy szektora és központi K+F részlege, a CT (Corporate Technology) közösen technológiai partnerként vesz részt, mégpedig az energia-menedzsmentben és az elektroautók töltő-infrastruktúrájának felépítésében. A teljes nevén „Harz.ErneuerbareEnergien-mobility“ projekt startpisztolya hivatalosan szeptember 7-én dörrent el a Harz hegységben lévő Halberstadtban. A projekt mögött, melyet a szövetségi környezeti minisztérium 12 millió euróval támogat 2011-ig, egy főiskolákból, kutatóintézetekből és vállalatokból összetevődő konzorcium áll. A cél annak kutatása, hogyan lehet összehangolni a megújuló forrásokból történő energia-termelést az elektroautók használóinak igényeivel.

A Siemens az intelligens áramszolgáltató hálózatok (smart grids) szakterületének egyik vezető vállalataként „száll be“ szakértelmével a Harz.EE-mobility-projektbe. Az e-járműveket egy smart gridben a megújuló alapú energia-kínálat ingadozásának kiegyenlítésére lehet használni. Ugyanis ezek nemcsak töltőáramot vehetnek fel a hálózatból, hanem oda szükség estén vissza is táplálhatnak energiát. Ehhez persze egy jól kigondolt járműfeltöltő infrastruktúrára van szükség. A Siemens benne van az első idevágó koncepciók kimunkálásában. Harz járásban a szél, nap, és más megújuló források már több mint felerészben járulnak hozzá az áramellátáshoz. Ez magasan felülmúlja a térség egészének átlagát (15%). A termelt energiát azonban gyakran nem lehet helyben felhasználni, így más régiókba kell juttatni. A projekt keretében ezért szállítási szolgáltatók és carsharing-modellek elektroautóit lehetne bevonni. Ehhez a Siemens olyan energia-menedzsment rendszert fejleszt, amely sok kis energia-egységet tud automatikusan kezelni. Itt töltőállomásokról, továbbá rendszerkomponensek hálózatba kapcsolásáról van szó, valamint ezek szabványos bekötéséről az intelligens hálózatba.

A mai elektro-autók akció-rádiusza messze nem ér fel a belsőégésű motoros autókéval, ezért ügyesen kell megválasztani a töltőállomások helyét. A Siemens energiamenedzsment-rendszere a járművezetőt a jármű feltöltöttségének függvényében úgy irányítja, hogy útvonalát a töltőállomások pozíciójához és rendelkezésre állásához alkalmazhassa. A rendszer dolga az is, hogy a hálózatban meglévő környezetbarát energiát a hálózat infrastruktúrájával és az elektroautók energiaigényével összehangolja. A Siemens rendszere segíti az elektroautók hálózatra kapcsolását, és ehhez szállítja az e-jármű-flották, parkolóházak és parkolók csatlakoztató infrastruktúráját.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek