Connect with us

Hirdetés

technokrata

Robbanásszerű növekedés várható

Dotkom

Robbanásszerű növekedés várható

Közel fél éve jelentette be a Central Europe On-Demand Zrt., hogy “szolgáltatásként nyújtott szoftver” alkalmazásokat (software as a service, SaaS) vezet be. Az eltelt idő tapasztalatairól Budafoki Róbertet, a társaság vezetőjét kérdeztük.

– Egy multinacionális cég ügyvezető igazgatói, majd régiós vezetői posztjáról küzdötte le magát egy kis magáncég tulajdonosi, vezetői helyére. Jó döntés volt?- Minden relatív. Ha valami fejjel lefelé van, akkor a lent rögtön fentté változik. Komolyabbra fordítva a szót: amikor a Ciscóhoz kerültem, nem gondoltam, hogy 13 évig ott fogok dolgozni. De a folyamatos kihívásokat nagyon élveztem, ezért szinte elrepült ez a több mint tíz év. Amikor megérlelődött bennem a váltás gondolata, két dologban voltam biztos: nem szerettem volna multinacionális cégnél alkalmazottként és az államigazgatásban sem dolgozni. Így aztán adott volt az irány, egy multinacionális céget kezdtünk építeni az alapoktól. Úgy érzem, jól döntöttem, hiszen megint megtalálnak a kihívások, amelyek megoldása a lételemem.- Miért döntött úgy, hogy SaaS, illetve konkrétan hostolt e-mail-szolgáltatással foglalkozó társaságot alapít?- Olyannal szerettem volna foglalkozni, ami új, amit még nem csinálnak tízen-húszan, és komoly perspektívája van. Amikor a három-négy szóba jöhető lehetőségből a társaimmal együtt kiválasztottuk az e-mail-hostingolást, azt is láttuk, hogy a magyar piac egymagában pici, hogy az általunk megálmodott pályát befuthassa az új cég. Ezért is döntöttünk úgy, hogy a cég egyből régiós terjeszkedésbe kezd, már a megalapításakor. A tulajdonostársak sem csak magyar magánszemélyek vagy társaságok, hanem olyan ismerősök, befektetők, akik a környező országokban élnek. Egyébként a hostolt e-mail mellett csoportmunkát támogató, web/video konferenciás és egyéb szolgáltatásokkal is foglalkozik a cégünk.- Ma már elméletileg mindenféle informatikai feladatra található ingyenes alternatíva. Miért gondolták, hogy egy fizetős szolgáltatás nyereséges lehet?- Mi a Microsoft Exchange szoftver szolgáltatásait kínáljuk azoknak a szervezeteknek, amelyek nem kívánnak infrastruktúrát, személyzetet fenntartani. Azt látni kell, hogy az Exchange-nél nem nagyon van a piacon jobb, a stabilitását, funkcionalitását akárcsak megközelítő e-mail-kiszolgáló szoftver. Mára az e-mail olyan vállalati alapszükségletté vált, mint például az energia, ezért gondoltuk azt, hogy egy ilyen szolgáltatásnak van jövője. Pláne ha ezt költséghatékonyan kínáljuk. Ez a modell ráadásul bármilyen méretű vállalat számára ideális megoldás, mivel – az alacsonyabb költségigény mellett – kisebb a kockázata és lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyorsan lecseréljék a be nem vált alkalmazásokat. A jelenlegi gazdasági környezetben ez különösen előnyös, mert beruházás nélkül, előre meghatározható költségszinten biztosítja a cég működéséhez szükséges alapszolgáltatásokat.- Milyen célokat tűztek ki maguk elé?- Ahhoz, hogy nyereségesek legyünk, nagyjából kétszázezer felhasználót kell gyűjtenünk a régióban. Ezt három év alatt szeretnénk elérni. Annak ellenére, hogy úgy gondoltuk, a felhasználószám lassan fog növekedni, már 14 ezer postafiókra van szerződésünk. Arra számítunk, ahogy egyre többen vesznek igénybe ilyen jellegű szolgáltatást, és látják a vállalatvezetők, hogy ez jó, egyre többen akarják majd igénybe venni. Nem titkolom, robbanásszerű növekedésre számítok.- Egy Exchange-szerver pár százezer forint egyszeri kiadás, az üzemeltetés költsége, legalábbis a bérek, alacsonyak. Biztos, hogy a havi fiókonkénti nettó 1990 forintos alapszolgáltatásukkal versenyképesek?- Megvenni az Exchange-szervert valóban nem nagy költség. Persze ennek a szoftvernek futnia kell, egy lehetőleg korszerű vason: ez hasonló összeg, mint a szoftver. Ezek az egyszeri kiadások, ami után jönnek csak az igazán fájdalmas költségek. A szerver éjjel-nappal üzemel, jelentős energiát fogyasztva. Meg kell oldani a mentéseket, ez is pluszköltség. Kell valaki, aki folyamatosan felügyeli, “életben tartja” a rendszert. Ez általában egy külsős guru, aki hiba esetén jó esetben fél-egy óra alatt elhárítja a hibát. Rossz esetben ki tudja, mennyi idő alatt. Az ilyen kiesések által keletkező többletköltségeket, elbukott üzleteket nem szokták a teljes költségbe beszámítani, pedig ha megtennék, mindjárt nem lennének olyan szépek ezek a számok. Az általam ismert statisztikák szerint egy saját üzemeltetésű rendszerben nagyjából 93-95 százalékos rendelkezésre állást lehet elérni. A versenyképességgel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy az egyik nagy magyar biztosítónál kiszámolták, hogy egy darab Exchange-emailfiók üzemeltetése havonta 3350 forintba kerül. Azért ehhez képest elég látványos a mi árunk. Számításaim szerint a kisvállalatoknál 80-90, nagyvállalatoknál 10-15 százalék megtakarítást lehet elérni a szolgáltatásunk használatával. És eddig csak az Exchange-szolgáltatások hostolásáról beszéltünk. Ha szükség van mondjuk egy Office Communications Server által nyújtott szolgáltatásra, például videokonferenciára, akkor a saját üzemeltetés költsége horrorisztikus lehet. Ennek bevezetését még egy nagyvállalat is kétszer meggondolja.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés