Connect with us

Hirdetés

technokrata

Drága és nem biztonságos a felhő-alkalmazás?

Dotkom

Drága és nem biztonságos a felhő-alkalmazás?

A Sunbelt felmérése szerint a cégek 85%-a nem tervezi az idén felhő-alkalmazás bevezetését.

Az amerikai Sunbelt Software és a bostoni székhelyű ITIC kutatócég legfrissebb IT Trend felmérése szerint a néhány fős vállalkozásoktól a legnagyobb, akár több százezer felhasználóval rendelkező vállalatokig mindenki kevesebb erőforrással és kisebb IT-költségvetéssel próbálja túlélni a jelenlegi gazdasági válságot. A több mint 300 cég megkérdezésén alapuló felmérés egyik központi témája a cloud computing volt.

Számítási felhő: bizonytalan biztonság
A válaszadók 85%-a nem tervezi felhő-alkalmazások bevezetését a következő 12 hónapon belül – ez a válaszarány még az ITIC szakembereit is meglepte. A vállalatok 31%-a ugyan tanulmányozza a cloud alkalmazások bevezetését, de jó részük még teljesen bizonytalan a felhő szolgáltatások alkalmazását illetően. A válaszok mögött meghúzódó ok pedig – az ár mellett – a megoldatlan biztonsági kérdések: a felmérésben részt vevők szerint a felhő-alkalmazások szolgáltatói nem tudják adekvát módon garantálni az érzékeny adatok biztonságát.

Ugyancsak a vállalatok hezitálását erősíti, hogy kétséges a szolgáltatók reagálási sebessége egy esetleges kimaradás, vagy nagyobb üzemszünet idejére. Ha pedig a vállalatok a bevezetés mellett döntenének, akkor legfontosabb elvárásuk a magas rendelkezésre állás mellett a felhőkben tárolt adatok biztonságos tárolása lenne. A megkérdezettek 83%-a kizárólag akkor kötelezné el magát a bevezetés mellett, ha speciális garanciát kapna üzleti kritikus adatai biztonságára vonatkozóan, míg a válaszadók közel háromnegyede, mintegy 73%-a garantált sebességű reagálást várna el a szolgáltató ügyfélszolgálatától egy esetleges üzemszünet idejére, 62%-a pedig több különböző lehetséges kapcsolódási utat is igényelne a felhő központjához.

Biztonság, üzemszünet: hogyan mérhető?
A felmérés arra is rámutatott, hogy az IT-szakemberek számára még mindig nehezen mérhető és számszerűsíthető több aspektus is, például a biztonság, az üzemszünetek miatt kiesett órák költsége, továbbá hogy egy adott szolgáltatás megfelel-e a szolgáltatási szint megállapodásban (SLA) előírtakkal. A megkérdezettek 48%-a nem is méri az informatikai biztonság teljesítményét, 51%-uk nem tudja meghatározni egy rendkívüli üzemszünet miatt kieső óra költségét és csak 43%-a rendelkezik SLA-val. Pontos adatok nélkül márpedig nehezen dönthető el, hogy egy felhő-alkalmazás mennyivel lenne költséghatékonyabb, hiszen számszerűsítés hiányában nem lehet megmondani a teljes birtoklási költséget (TCO), vagy a befektetés megtérülésének idejét (ROI). Ezek a tényezők tovább rontják annak esélyét, hogy a vállalatok számszerűsített adatok alapján döntsenek a felhő-alkalmazások mellett – vagy ellen.

Meglepő adatokat hozott a kutatás egy másik témaköre is: az ITIC arra is kíváncsi volt, hogy milyen az informatikai osztály kapcsolata a menedzsmenttel. A válaszokból az derült ki, hogy a felsővezetés inkább csak a számonkérésre koncentrál: a válaszadók 31%-a szerint a cégvezetés csak akkor foglalkozik az IT-vel, ha – például üzemszünet esetén – elégedetlenségének adhat hangot. Ugyancsak gyenge lábakon áll a középvezetők és az informatikusok együttműködése: a megkérdezettek mindössze 16%-a válaszolta azt, hogy folyamatos, proaktív kommunikáció folyik a két fél között.

SLA: csak nagyobb vállalatoknál
A kutatás harmadik témaköre a szolgáltatási szint megállapodások (SLA) témakörét érintette. Az összes megkérdezett mindössze 43%-a rendelkezik SLA-val, 46%-a pedig nem. A válaszokból az is kiderült, hogy cég méretének növekedésével egyenes arányban változik az SLA megléte is: a 3000-nél több végfelhasználót magáénak mondható vállalatok közül már 84% rendelkezik az informatikai szolgáltatásokat szabályozó SLA-val.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés