Az AT&T bevételei az idei második negyedévben 0,4 százalékkal 30,73 milliárd dollárra csökkentek, eredménye pedig 15 százalékkal múlta alul az előző év bázisidőszakában elértet. A társaság nettó 3,2 milliárd dolláros, részvényenként 54 centes profitról számolt be, szemben az előző év azonos időszakában mért 3,8 milliárd, azaz részvényenként 63 centes eredménnyel – írta a MarketWatch. A FactSet által összeállított elemzői konszenzus alapján 52 centes részvényenkénti profitot vártak a cégtől 30,72 milliárd dolláros bevétel mellett.
Az AT&T profitcsökkenésének hátterében a vezetékes üzletág folytatódó háttérbe szorulása állt – egy éve alatt 3,35 millió vezetések előfizetést mondtak fel, ami 6,1 százalékos bevétel-csökkenést jelentett a szektorban, amely így 16,53 milliárd dolláros bevételt hozott.
A telefontársaság 1,4 millió mobilügyféllel gazdagodott a második negyedév során, ráadásul 2,4 millió iPhone előfizetőre tett szert, ezzel összesen 79 millió mobilos előfizetője lett. A mobil-üzletág bevételei 10,1 százalékkal emelkedtek 13,24 milliárd dollárra. Ebben az AT&T-t segítette az is, hogy az Egyesült Államokban kizárólagos forgalmazási joga van az Apple iPhone készülékeire.
Az elmúlt időszakban már 99 dolláros alapáron forgalmazott harmadik generációs iPhone ugyan számos új ügyféllel gazdagította az Egyesült Államok második legnagyobb mobil-szolgáltatóját, ám a második negyedévben így is ráfizetéses maradt, hiszen a társaságnak jelentős szubvenciót kellett fizetnie a gyártó felé.
Az Apple-nek fizetett díjaknak köszönhetően a tavalyi 21,3 százalékról 17,9 százalékra csökkent az üzemi profitmarzsa, ám a társaság vezetése az iPhone forgalmazási díjfizetési kötelezettség kifutását követően javulást vár e téren.