Connect with us

Hirdetés

technokrata

Borús kilátások miatt esik a Yahoo

Dotkom

Borús kilátások miatt esik a Yahoo

A jól sikerült második negyedév után költségcsökkentés helyett személyzeti bővítésekre készül a vállalat.

A Yahoo második negyedévre vonatkozó jelentése szerint árbevétele egy évvel korábbihoz képest 13 százalékkal, 1,57 milliárd dollárra esett vissza, a forgalomszerzési jutalék nélkül számított forgalom az elemzői várakozásokkal összhangban 1,14 milliárd dollárt tett ki.Éves szinten a honlapokon megjelenő hirdetésekből származó bevétel 14, a keresésalapúaké pedig 15 százalékkal csökkent. A nettó nyereség 141 millió dollárt tett ki, részvényenként 10 centet, szemben az egy évvel korábbi 131,2 millió dolláros értékkel. Az elemzők ennél kisebb, részvényenként 8 centes eredményre számítottak.

A mostani negyedévre a Yahoo 55 és 65 millió dollár közötti üzemi nyereségre számít, a működési cash-flow 330 és 370 millió dollár , a teljes árbevétel pedig 1,45-1,55 milliárd dollár között alakulhat az előrejelzés szerint, szemben a Reuters által összesített elemzői várakozások 413,5 millió dolláros összegével. A cég által közölt, a vártnál rosszabb várakozások következtében 3,2 százalékot esett részvényeinek árfolyama. Nem tett jót a céggel szembeni befektetői viszonyulásnak az sem, hogy Carol Blitz vezérigazgató a reklámipar gyenge teljesítménye ellenére a költségek további növekedését eredményező tervekről beszélt. A Yahoo bővíteni kívánja mérnöki-, sales és marketingcsapatát az új termékekbe való befektetés, illetve új brand-ek bevezetése érdekében – ez azonban ellentétben áll a korábbi hónapok költségcsökkentésről szóló bejelentéseivel.

A Microsoft-tal való együttműködést most sem kommentálta Carol Blitz, elemzők szerint azonban ha az erről szóló találgatások minden alapot nélkülöznének, a mostaninál sokkal negatívabb nyilatkozatok érkeztek volna a Yahoo vezetésétől. Az amerikai keresőpiacon a Google 65 százalékos piaci része után következik a Yahoo 19,6 százalékkal, harmadikként pedig a Microsoft 8,4 százalékkal. Több elemző és befektető szerint a két cég közötti együttműködés lehet a Google meggyengítésének kulcsa.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés