Connect with us

Hirdetés

technokrata

Fogyókúrára szorul a MySpace

Dotkom

Fogyókúrára szorul a MySpace

Csaknem harmadával csökkenti dolgozói létszámát a MySpace: a nemrég még a világ első számú internetes közösségi hálózatát üzemeltető társaság 400 főt bocsát el, hogy állni tudja a versenyt riválisaival.

A MySpace az idén májusig az Egyesült Államok legnagyobb közösségi site-ja volt, akkor azonban lehagyta a később piacra lépett Facebook: utóbbi a comScore adatai szerint 70 288 000 egyedi látogatót ért el az USA-ban, közel 40 ezerrel többet az előbbinél. A 2005 óta a Rupert Murdoch-féle News Corp. tulajdonában levő MySpace-hez az idén áprilisban érkezett vezérigazgatónak Owen Van Natta – aki korábban a Facebook egyik igazgatója volt -, ő jelentette be most a leépítéseket; szerinte a társaság állománya egyszerűen fel van duzzasztva – idézte a BBC -, és ez akadályozza a hatékony és gyors működést.

Az USA-n kívül a Facebook már tavaly piacvezetővé vált; az idén áprilisban már több mint 307 millió egyedi látogatót vonzott szerte a világon, szemben a MySpace több mint 123 milliójával. Mindkettejük nyakában ott van a robbanásszerűen növekvő Twitter: a 140 karakteres üzenetekkel operáló mikrobloghálózatot áprilisban 32,1 millióan használták (ebből 15,8 millióan az USA-ban). A MySpace-nek jövőre nemcsak a konkurensek nyomulása okozhat majd gondokat, hanem az is, hogy lejár a Google-lal kötött hároméves, évi 300 millió dollárt hozó hirdetési szerződése – emlékeztetett a Reuters -, és aligha számíthat arra, hogy a mostanihoz hasonlóan kedvező feltételekkel köthet majd újat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés