Connect with us

Hatszázezres csökkenés jöhet a mobilpiacon

Dotkom

Hatszázezres csökkenés jöhet a mobilpiacon

Az év első négy hónapjában több mint 180 ezerrel apadt a hazai mobilcégek ügyfeleinek száma, míg a forgalmat generáló kuncsaftoké közel 300 ezerrel esett vissza, 10,7 millióra.

E csökkenésnek több oka van, ezek közül csupán egyik a gazdasági recesszió – mondta lapunknak Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója. Hozzátette: a karácsonyi időszak hagyományosan erős az értékesítés szempontjából, az év első harmada pedig az az időszak, amikor eldől, hogy az ügyfelek valóban használják-e a megvásárolt előfizetést.

A T-Mobile azzal magyarázza a csökkenést, hogy a promóciós sim-ek a vártnál kisebb számban váltak állandó kártyává, az ügyfelek kötődése kisebb lett a tervezettnél. Hasonlóan látja Lakatos Péter, a Vodafone stratégiai igazgatója is. Szerinte a megszűnő k ártyás előfizetések – amelyek jelentős részét az új készüléket vásárló, szolgáltatót azonban nem váltó ügyfelek sim-jei teszik ki – valójában fél-egy éve nincsenek már használatban. Hozzátette: iparági szinten minden hónapban több tízezres “kikapcsolási nyomás” jelentkezik a nettó előfizetői számokon. Ezt normál gazdasági környezetben bőven ellensúlyozzák az új szerződések, ám a recesszió lefékezte a piacot, így negatívba fordult az egyenleg.

A mobilcégek véleménye eltér ugyanakkor annak megítélésében, hogy a kártyák számának csökkenése tartósnak ígérkezik-e. Jensen optimista, a Pannon elsősorban a lakossági piacon érez szűkülést, míg az üzleti előfizetőik száma az elmúlt fél évben is emelkedő tendenciát mutatott. Ennek oka megítélésük szerint az, hogy a vállalatok a gazdasági nehézségek közepette egyre inkább a költséghatékony működést helyezik előtérbe. A Pannon vezérigazgatója összességében azt reméli, hogy a jelenleg észlelhető csökkenő trend hamarosan megváltozik.

“Egyelőre nem látjuk, hogy a trend megfordulna” – festett borúlátóbb képet a Vodafone stratégiai igazgatója, aki szerint az a legvalószínűbb, hogy a közeljövőben tovább csökken az ügyfélszám, így az év végére iparági szinten akár 600 ezer aktív ügyféllel is kevesebb lehet, mint 2008 végén volt. Lakatos emellett bizakodik is: azt reméli, cége számára lehetőséget jelent, ha a válság közepette tömegek gondolják át, hogy melyik szolgáltató ajánlataival tudnák költséghatékonyabbá tenni hang- és adatkommunikációjukat, internetelérésüket.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda