Connect with us

technokrata

Hódító úton a kábeltelefon

Dotkom

Hódító úton a kábeltelefon

A fixtelefon-megoldásokat aktívan használók köre egyre szűkül, miközben a telefonálók mind több figyelmet fordítanak a költségek optimalizálására.

A 15 éves vagy idősebb hazai lakosság 49 százaléka, összesen 4,2 millió fő kezdeményezett hívást vezetékes telefonról vagy az internetről az utóbbi negyedévben. A szolgáltatók számára a helyzet nem szívderítő, mivel a fixtelefon-használók száma továbbra is jelentős csökkenést mutat: az egy évvel korábbi adatokhoz képest 6 százalékpontot zuhant az aktív felhasználók aránya, ami hozzávetőleg 500 ezer főt jelent – derült ki a BellResearch által készített infokommunikációs jelentésből, amely 2008 három hónapjára vonatkozott.

Tudatosságra törekszenekAmikor fix telefonról beszélünk – ideértve a hagyományos vezetékes telefont, a kábeltelefont, a közvetítőválasztásos telefonszolgáltatást és a voip-ot, utóbbinál az internetes telefonálást és a szolgáltatói voip-ot is -, a többségnek a Magyar Telekom, a UPC és az Invitel jut az eszébe. Ha nem a szolgáltatók, hanem a technológia szerint vizsgálódunk, akkor azt láthatjuk, hogy évről évre nő a kábeltelefon- és voip-megoldások ismertsége és ezzel együtt elfogadottsága (teljes elutasítás már csupán a 15 év fölötti lakosság valamivel több mint egytizede részéről érzékelhető). Mindeközben mind kisebb a figyelem a bizonyos hívásirányokban kedvező díjak nyújtására hivatott úgynevezett közvetítőválasztásos telefonszolgáltatást nyújtó cégek iránt.

Mindez nem véletlen, hiszen 2008-ban ez utóbbi szolgáltatást már csupán feleannyi, körülbelül 200 ezer háztartásban vették igénybe, mint a megelőző évben, miközben a kábeltelefon és voip megoldást használók száma tovább nőtt: az előbbi esetében 230 ezer, míg a voip-nál 290 ezer háztartásra. Az internetes telefonálásban a két legkedveltebb szoftvernek a Skype és a Windows Live Messenger számít. A globális piaci trendet azonban – súlyánál fogva – még mindig a hagyományos telefónia alakítja, amely a 2007-2008-as terminusban a lakossági kiskereskedelmi szolgáltatások vonatkozásában két számjegyű visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.

A tudatosságra, a költségek optimalizálására való törekvés a telefonálási szokásokban is egyre inkább érezteti hatását – mutatnak rá a BellResearch elemzői. A megkérdezettek 56 százaléka odafigyel, hogy a vezetékes számokat lehetőség szerint ne mobilról, hanem vezetékes telefonról hívja, de az is közel hasonló arányban fordul elő, hogy bizonyos hívásirányokat nem az otthoni készülékről tárcsáznak, illetve egyes időszakokban szinte egyáltalán nem telefonálnak.

Kortól függA többség számára elsősorban az otthoni hívások számítanak kézenfekvőnek, de minden ötödik válaszadó a munkahelyén sem csupán hívásfogadásra használja a vezetékes telefont. Az otthoni telefon elsősorban a helyi hívások lebonyolításában tölt be meghatározó szerepet: az innen indított vezetékes telefonhívásoknak átlagosan a 70 százaléka helyi és körzeten belüli, 22 százaléka belföldi távolsági, és mindössze 6 százaléka a mobilhálózatba irányuló hívás. A nemzetközi hívások kifejezetten ritkának számítanak: alig minden hatvanadik beszélgetés esik ebbe a körbe.

A Magyar Infokommunikációs Jelentésből az is kiderül, hogy az idősebbek gyakrabban használják a vezetékes telefont. Míg például a 45 évnél fiatalabbak körében mindössze 43 százalék azok aránya, akik a vizsgált időszakban vezetékes telefonról vagy internetről hívást kezdeményeztek, addig ugyanez a 50-69 éves korosztály 52 százalékára, a 70 éven felülieknek pedig már a 65 százalékára jellemző. Az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva látható, hogy a legjelentősebb visszaesés a 25-34 évesek között ment végbe.Évről évre nő a kábeltelefon- és voip-megoldások ismertsége és ezzel együtt elfogadottsága



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd