Connect with us

technokrata

Túl a 2,2 millió internet-előfizetőn

Dotkom

Túl a 2,2 millió internet-előfizetőn

Az elmúlt évben 16 százalékkal, 1,537 millióra nőtt Magyarországon a vezetékes szélessávú-előfizetések száma – közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az adsl- és kábelmodemes előfizetések száma 2007 végén 1,327 millió, 2006 végén pedig 994 ezer volt.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók és a négy legnagyobb kábeltévé-társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú adsl-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2008 decemberében 0,5 százalékkal, 795 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, Digi) szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,86 százalékkal, 534 ezerre emelkedett. A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 742 ezerre emelkedett december végére. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 27,4 százalékkal nőtt, míg az adsl-előfizetések száma 6,7 százalékkal nőtt. Az NHH becslései szerint a vezetékes szélessávú és a vezeték nélküli internet-előfizetések száma 2008 végén meghaladta a 2,2 milliót.

Tavaly a szélessávú-piac bővülése mellett folytatódott a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak számának csökkenése is. Az elmúlt év végén ezek száma 3,094 millió volt az egy évvel korábbi 3,251 ezer után. Decemberben a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak száma 13 ezerrel csökkent és a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2007. december végi 32,34 és a november végi 30,97 után 2008 végén 30,84 lett. A háztartások telefonellátottsága az egy évvel korábbi 64,39 és a 2008. novemberi 61,51 százalék után 2008. december végén 61,27 százalék volt. Decemberben a kezdeményezett hívások időtartama 533 millió perc volt, 7 millióval több, mint novemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,3 percről 172,1 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza 3,23 perc maradt. A fogyasztók decemberben hívásaik 8,26 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, így, miként októberben és novemberben is, összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon, annak ellenére, hogy ezt a szolgáltatást a novemberi 581 ezer után csak 525 ezren vették igénybe. A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben 9161, az elmúlt évben pedig összesen 76 434 szám mozgott.

Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta 331 085 számot hordoztak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek