Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nyomás alatt a Microsoft

Dotkom

Nyomás alatt a Microsoft

A Microsoft bemutatta internetes böngészője, az Explorer nyolcadik változatát, ám nem lehet teljes az öröme, mert – a Firefox, az Apple Safari és a Google tavaly bevezetett Chrome programjának terjeszkedése miatt – egy év alatt 8 százalékkal csökkent az Explorer piaci részesedése.

Ráadásul az európai versenyhatóságok arra akarják szorítani a vállalatot, hogy szakítsa meg a Windows operációs rendszer és az Explorer szoros technikai kapcsolatát, ugyanis – miután a Windows fut a pc-k legnagyobb részén – ez sérti a versenysemlegesség követelményét a böngészők piacán. Ehhez képest az Explorer 8-at is úgy fejlesztették, hogy jól együttműködjön a Windows 7-tel, a Microsoft 2009-ben bemutatkozó új operációs rendszerével. Steve Ballmer, a vállalat vezérigazgatója azt mondta egy hét végi interjújában, hogy a cég tesztelés alatt lévő Kumo.com keresőmotorja új üzleti modellt hozhat erre a keresők piacán. Az új program például lehetővé teszi, hogy azok a felhasználók, akik egy keresés nyomán megvesznek valamilyen árut, visszatérítést kapjanak az árból. Szakértők szerint azonban az új képességek fejlesztéséhez nagyobb kutatási-fejlesztési büdzsére lenne szüksége a redmondi vállalatnak. Míg a Google szinte kizárólag keresőmotorjának javítására 2,36 milliárd dollárt költött 2008-ban, a Microsoft szerteágazó tevékenységei 3,6 milliárdos k+f büdzsén osztoztak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés