Connect with us

technokrata

Pókkal támad a Microsoft?

Dotkom

Pókkal támad a Microsoft?

Új keresője tesztelésén dolgozik a vállalat, azonban a piacvezető Yahoo-nak és a Google-nek egyelőre nincs félnivalója.

A Microsoft elkezdte tesztelni megújult internetes keresőmotorját a Kumo.com-ot, mely része annak a törekvésnek, hogy megőrizze harmadik helyét az online keresési piacon – írja a Wall Street Journal. A tesztelést belső körben kezdték el, az oldal csak a vállalat belső hálózatából érhető el egyelőre, a hivatalos Microsoft-kereső továbbra is a live.com marad. Egy, a céghez közelálló személy szerint nem született még döntés arról, hogy a Live Search nevét átvegye-e a Kumo, mint márkanév. A kumo szó japánul pókot jelent, utalva a keresőmotorok működését jellemző “spider software”, vagyis “pók programokra”, melyek a nyolclábúhoz hasonlóan gyűjtik össze az internetes oldalak tartalmát hatalmas adatbázisokba. Az azonban biztosnak látszik, hogy a Microsoft számára sokkal többre lesz szükség egy új márkanévnél ahhoz, hogy a keresők versenyében magasabbra törjön. A 2009 januári adatok szerint az összes, világhálón megvalósuló keresésnek csupán 9,8 százaléka zajlott a Microsoft rendszerében, a második helyezett Yahoo 22,2 százalékot, míg a dobogó tetején álló Google 58,5 százalékot mondhat magáénak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek