Connect with us

technokrata

Égtek a mobilok karácsonykor

Dotkom

Égtek a mobilok karácsonykor

Többmilliós bevételt hoznak az év végi jókívánságok a mobiltelefoncégeknek, bár pontos összeget nehéz meghatározni, mert a társaságok igen sokféle tarifacsomagot alkalmaznak.

Sok esetben egy bizonyos darabszámig díjmentesen továbbítják például az üzeneteket. Ezzel együtt megállapítható, hogy a karácsonyi, majd pedig a szilveszteri, újévi sms- és mms-forgalom növekedése megdobja a szolgáltatók bevételét.

A Vodafone Magyarország sms-forgalma is jelentősen megugrott karácsonykor, a cégtől kapott tájékoztatás szerint december 24-én például egy átlagos naphoz képest hatszorosára nőtt az elküldött rövid szöveges üzenetek száma, míg a képes üzeneteké (mms-eké) háromszorosa volt az átlagos napinak. Az adatforgalom nagyjából úgy alakult, mint más napokon. December 25-én már mérséklődött az sms-, mms-küldési láz, mindkettő kétszerese volt egy átlagos napénak, miközben az adatforgalom továbbra is az átlagos napi szinten marad. Karácsony második napján viszont fordulat állt be: ekkor ugyanis – az előző naphoz képest – többen kezdtek el internetezni, ennek következtében az adatforgalom kétszerese volt egy átlagos napénak. Eközben az sms-, mms-forgalom visszaállt az átlagos szintre.

A T-Mobile is eredményes időszakot zárt. December 24-e és 26-a között az elküldött üzenetek száma megközelítette a 18 milliót – tájékoztatott a társaság. Az ügyfelek december 24-én e cégnél is hatszor annyi sms-t indítottak útnak, mint egy átlagos hétköznapon, ami óránként átlagosan 500 ezer rövid üzenet kézbesítését jelentette. Az sms-ek többsége a délutáni és kora esti időszakra esett, így a csúcsidőszakban a legmagasabb óránkénti forgalom megközelítette az egymilliót. Az mms-ek száma szintén jelentősen nőtt, a multimédiás üzenetek forgalma közel ötszöröse volt az átlagosnak.

A mobiltársaságok szenteste a szokásos sms-forgalom hatszorosát bonyolították leA Pannonnál is jelentős sms-forgalom-növekedés volt december 24-én, ezen a napon egy átlagos napi forgalom ötszörösét regisztrálták – mondta lapunknak Majorosi Emese, a társaság sajtókapcsolati igazgatója. (A cég december 10-ét tekintette a viszonyítás alapjának). December 24-én délután 4 és 6 óra között volt a csúcsidőszak, ebben az időintervallumban annyi sms-t küldtek az ügyfelek, mint máskor egy teljes átlagos munkanapon. December 25-én pedig dupla annyi sms-t küldtek az ügyfelek, mint egy átlagos napon. A karácsonyi sms-forgalom egyébként idén nem változott jelentősen 2007-hez képest, az mms pedig némi csökkenést mutatott az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Kifejezetten nőtt viszont a társaság adatforgalma, ami az igazgató szerint a hálózati fejlesztésnek, illetve a szokások változásának tudható be: egyre többen küldenek ugyanis ünnepek idején e-mailben üdvözletet.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek