Connect with us

technokrata

A szervezetek számíthatnak a távközlési cégek támogatására

Dotkom

A szervezetek számíthatnak a távközlési cégek támogatására

A távközlési cégek éves szinten több száz millió forintot fordítanak különböző szervezetek, rendezvények támogatására, ezek nélkül veszélybe kerülhetne egy-egy társadalmi szempontból is fontos esemény megrendezése.

A pénzügyi válság azonban a távközlési cégeket sem hagyja érintetlenül – nyilván mindegyik igyekszik lefaragni kiadásain, s ebben az esetben szóba jöhet a szponzorációs keretek megkurtítása is. Bár a cégek igyekeznek megnyugtatni eddigi partnereiket, az biztosnak tűnik, hogy változik az eddigi támogatási szisztéma.

A Pannon a 2009-es szponzorációs stratégiájának kialakításakor során figyelembe veszi a kialakult helyzetet – tájékoztatott Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója, hozzátéve, hogy a hosszú távú elkötelezettségeiken – az aláírt szerződéseken – azok lejártáig nem változtatnak. A Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától azt a választ kaptuk, hogy a társaság támogatási stratégiáját minden évben az anyavállalattal közösen alakítja ki, s a 2009-es évre vonatkozó alapelvek egyeztetése még folyamatban van. A világgazdasági helyzet alakulása természetesen befolyásolhatja a támogatási döntéseiket.

Nagy Bálint, a Vodafone Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója pedig úgy fogalmazott, hogy “a gazdasági válság dolgaink átgondolására késztet, nem pedig kapkodásra. Semmi okunk egy éves szponzori tervet hirtelen felülírni, amikor még nem is látszik, hogy a válság mekkora lesz, meddig tart és mennyire érinti a távközlési szektort. A marketing erősítésére egyébként éppen nehezebb időkben van szükség, ha nem szépségtapasznak vagy luxuskiadásként tekintünk rá, hanem az eladást támogató technikaként. Aki ilyenkor nagyságrendekkel faragja marketingre fordítható forrásait, az nem érti a marketing lényegét. Ugyanakkor természetes, hogy az alacsonyabb forgalom, a fogyasztás szűkülése a cég gazdálkodására is kihat: kevesebb bevételből kevesebb pénzt lehet elkölteni. A marketing területei közül nyilvánvalóan a közvetlen eladást támogató eszközök – promóciós hirdetések, direktmarketing-akciók – nagyobb prioritást élveznek, mint a hosszú távú imázsépítő eszközök, például a szponzorálás. A következő pénzügyi évben ezért legjobb esetben is az ideivel azonos nagyságú forrást fogunk e célra betervezni, nagyságrendi visszafogással, legalábbis a gazdasági válság miatt, nem számolunk.”A világgazdasági helyzet alakulása befolyásolhatja a támogatási döntéseiket.

A Pannon a hosszú távú elkötelezettségein – az aláírt szerződéseken – azok lejártáig nem változtat.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek