Connect with us

technokrata

A Teradata új szereplő a magyar adatbányászpiacon

Dotkom

A Teradata új szereplő a magyar adatbányászpiacon

A Pannon és a Metro mellett még öt magyar vállalatot szeretne ügyfelei között tudni adattárházairól ismert Teradata, amely a piac alsó szegmensének meghódítására készül.

Új korszak kezdetét fémjelezte az adattárházas és analitikai megoldásokat szállító Teradata számára a Partners nevű felhasználói csoportjának idei konferenciája. A korábban az NCR divíziójaként működő cég egy éve kelt önálló életre, és ezzel párhuzamosan új stratégiát hirdetett. A jövőben a kisebb vállalatok szerényebb igényeit is szeretné kielégíteni, és térségünkben, így Magyarországon is terjeszkedni akar. A cég önállóságát ugyanis éppen az indokolta, hogy jobban tudjon reagálni az adattárházpiacon végbemenő változásokra, amelyek a kisebb ügyfelek irányába mutatnak. A nagy adatmennyiség, a sok szimultán, valós idejű lekérdezés és komplex adatbányászati tevékenység árazása jellemzően terabájtonként 200 ezer dollárnál indul, ezt viszont csak a multinacionális cégek tudják megfizetni. Az új piac viszont új megoldásokat is kínál, a nemrég piacra dobott középkategóriás Data Warehouse Appliance 2550 esetében a belépő árat terabájtonként 99 ezer dollárra szorították le, ami már megfizethető kategória a közepes méretű cégeknek.

Az Európát, Afrikát és a Közel-Keletet magában foglaló EMEA régióban a vállalat tavaly 1,7 milliárd dolláros bevételének negyedét realizálta, átlagon felüli növekedés mellett. A cég 850 ügyfele közül mintegy száz található Európában – legutóbb a Nokia, a Carrefour és az Otto csatlakozott a táborhoz, ebből húsz vállalat működik a kontinens keleti felén. Magyarországon két cég használ Teradata rendszert: a Pannon, valamint a Metro hazai leányvállalata.

Jan Simek, a Teradata regionális igazgatója a Napi kérdésére úgy nyilatkozott, hogy a cég még legalább négy-öt magyar nagyvállalatot szeretne meghódítani, hiszen a hasonló nagyságú és gazdasági fejlettségű Csehországban nyolc cég használja technológiájukat. (Montenegróban és Bulgáriában egy-egy cég használ Teradatát, a többi ügyfél Ukrajnában és Oroszországban van.) Ezek a vállalatok zömmel a pénzügyi és a távközlési szektorban tevékenykednek, de akadnak közöttük kereskedelmi, logisztikai és gyártócégek, valamint állami szervek is.

A magyarországi terjeszkedést elsősorban az gátolta, hogy a Teradata platformjai eddig a legnagyobb hazai vállalatok számára is túl nagyok és drágák voltak – a tíz legnagyobb magyar bankból például kilenc megelégszik az Oracle szerényebb, ám olcsóbb megoldásaival. Ezen a helyzeten segíthetnek a vállalat új platformjai. Simek azt is elárulta, hogy a Teradata számos Oracle-felhasználóval tárgyal a térségben, nálunk egy bankkal, valamint kereskedelmi nagyvállalattal. A Teradata Magyarország Kft. egyébként jelenleg alig néhány alkalmazottat foglalkoztat, a közép-európai terjeszkedés motorja a Prágában kiépítés alatt álló globális kiválósági központ lehet, ahol 2009 végére 150 munkatárs dolgozik majd. (A cikk a Teradata közreműködéséval készült el.)Az elmúlt időszakban erősített az adattárházas piacon az Oracle, az IBM, a Microsoft és a HP is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek