Connect with us

technokrata

A világ legnagyobb mobilcége áll a magyarországi Vodafone mögött

Dotkom

A világ legnagyobb mobilcége áll a magyarországi Vodafone mögött

A mobilitás, a mobiltelefónia mára a mindennapok nélkülözhetetlen részévé vált. Év végére nagyjából négymilliárd mobiltelefont használnak majd a világban, minden három emberből kettő ezzel a technológiával kommunikál – jelentette ki a Napinak Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. Véleménye szerint a hazai piacon az éleződő versenyben tovább csökkennek a tarifák.

– Vezetőként az it-szektorból érkezett a telco szektorba két évvel ezelőtt. Hogyan látja most a két ágazat helyzetét?- Ma már több mint 4 milliárd mobilos van a világon, 1991-2003 között értük el az első milliárdot, 2003-tól 2005-ig a másodikat, és azóta a negyedik milliárd fölött vagyunk. Ez magával hozza a fejlesztéseket is. Tíz éven belül integrált eszközeink lesznek, amelyekben egyesül a telekommunikáció, az információtechnológia, a multimédia és szórakoztatás, valamint a készülékek személyazonosító és pénzügyi funkciókat is kaphatnak. Ezek olyan eszközök lesznek, amelyekkel sokkal könnyebben tudjuk intézni a napi teendőinket, igénybe vehetünk különféle szolgáltatásokat, s lényegesen hatékonyabbá fogják tenni az életünket. Jelenleg egyértelműen a telco cégeknél van a labda, az it folyamatosan fejleszt, és mi leszünk azok, akik a technológiai lehetőségek közül a legjobbat, az ügyfél számára leghasznosabbat kiválasztjuk.- A várhatóan éleződő versenyben tovább fognak csökkenni a tarifák?- Igen. A tarifák már csak azért is inkább lefelé fognak mozogni, mert a felhasználók még inkább optimalizálni akarják a költségeiket, és egyre jobban figyelnek arra, hogy vagy kevesebbet fizessenek ugyanazért a szolgáltatásaira, vagy többet kapjanak ugyanazért a díjért.- Néhány éve a multinacionális cégek, bankok a fenntartható növekedésről, a vállalatok társadalmi felelősségéről “cikkeznek”. Fenntartható ez a fajta kommunikáció a továbbiakban, hogy ne tűnjön az üzenet komolytalannak?- Sok cég, köztük a Vodafone is, nagyon komolyan gondolja, és szerteágazó tevékenységet fejt ki ezen a területen. A Vodafone, a világ vezető nemzetközi mobilkommunikációs vállalatcsoportja számára a társadalmi felelősségvállalás nem csupán jótékonykodó gesztusok laza és ad hoc módon kialakított sora, hanem az üzleti stratégia szerves része. A világ 27 országában jelen lévő cégként azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy 2010-re a Vodafone ne csak egyszerűen egy mobilszolgáltató neve legyen, hanem a felelős mobilszolgáltatóé. A vállalatok társadalmi felelősségvállalása kapcsán félek attól, hogy a válság hatására sok helyen ezt egyre inkább extra költségnek fogják látni, s amikor megszorulnak a cégek, az egyik első elem lesz, amit radikálisan visszavágnak. Így az elsők között lehet a kultúra, a sporttámogatások, az oktatás támogatásának visszafogása.- A Vodafone-nál is elindulhatnak ezek a kedvezőtlen folyamatok?- Nagyon remélem, hogy nem. A Vodafone a lokális multi szerepére törekszik, rengeteg központi kezdeményezés van, amelyekre biztosított a forrás. A Vodafone Alapítványnál például dedikálva állnak rendelkezésre a források. Rengeteg egyéb kezdeményezésünk van, például a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért, amelyek hosszú távú projektek és rendelkezésre állnak a szükséges eszközök a folyamatos támogatásokhoz.- A Vodafone indult legkésőbb Magyarországon a távközlési piacon. Amikor kinevezték vezérigazgatónak, azt nyilatkozta, tervei között az egyik fő cél, hogy a Vodafone minél előbb felzárkózzon a két korábban induló társasághoz. Mit sikerült ebből megvalósítani?- Különböző mérőszámokkal lehet mérni a távközlési cégek pozícióját. Ha a teljes ügyfélszám alapú piaci részesedést nézzük, akkor ezen a területen ma már nem tartom reálisnak, hogy belátható időn belül drasztikus változás legyen a sorrendben, azaz hogy a Vodafone megelőzze a második helyezettet. Egy 117 százalékosan telített piacon, ahol a szolgáltatások gyakorlatilag egy szinten vannak, méghozzá magas szinten, nem látok olyan kitörési lehetőséget, amivel az ügyfelek számának arányát jelentősen meg lehetne változtatni. Persze a számokat fenntartásokkal kell kezelni, a magyar piacon sajnos hagyománya van a halott SIM-kártyák számlálásának. Éppen ezért a Vodafone nem elsősorban a műanyag lapocskák számában versenyez, hanem valódi értékekben, mint például az árbevétel- vagy a hatékonyságnövekedés. Az a fontos számunkra, hogy egyrészt egyéb mérőszámokban is fölzárkózzunk, másrészt pedig bizonyos fókuszterületeken még erősebb pozíciót érjünk el. Amúgy van két mérőszám, amelyet az összes mobilcég havonta közöl, ez a teljes ügyfélszám-növekedés, illetve az aktív ügyfélszám-növekedés. Mi egyértelműen az aktív ügyfeleinkre fokuszálunk. A legfontosabb persze az, hogy a profitabilitásunkat tovább növeljük.- A héten jelentették be a vállalat első féléves pénzügyi eredményét. Mennyire elégedett?- Elégedett vagyok pénzügyi teljesítményünkkel, hiszen továbbra is növekedünk, ami nagyrészt a tavaly végrehajtott szervezeti változtatásoknak, illetve új ajánlatok és szolgáltatások bevezetésének köszönhető. – Melyek azok a területek, ahol az előrelépés lehetőségét látják?- Több fókuszterületen is látjuk az elmozdulás lehetőségét. Tudnia kell, hogy az alaptevékenységünkben, a mobiltelefonálásban hat év hátránnyal indultunk, a 3G-s gyors adatátvitelben gyakorlatilag csak 6-9 hónapnyi volt a hátrányunk, ezt lépésenként már sikerült ledolgoznunk. Tavaly egy nagyon fontos döntést hoztunk meg, az élenjáró hálózati technológiákat gyártó Huaweijel kötöttünk stratégiai megállapodást, és ennek eredményeként az elmúlt 12 hónapban egyszerre bővítettük a hálózatot, illetve a régi, meglévő eszközeinket le tudtuk cserélni, így mára egy teljesen homogén, konzisztens, és talán az országban a legjobb minőségű és tulajdonságú hálózattal rendelkezünk. Ennek elég ékes bizonyítéka, hogy nemrég elsőként jelentettük be és el is tudtunk indulni az új, 14,4 megabites, már-már fénysebességű mobilinternetes kapcsolattal. Ezt az tette lehetővé, hogy egy olyan céggel van kapcsolatunk, amelynek a hatvanezer alkalmazottja közül negyvenezer fejlesztőmérnök. Amivel ez a cég foglalkozik, az ma messze a legdinamikusabban fejlődő része a teljes mobilüzletágnak. Egy további előrelépési terület az innováció. Újabb és újabb termékeket fogunk a piacra bevezetni. Változtatunk azon a korábbi stratégiánkon is, amely azt sugallta, hogy főként az olcsóságunk miatt érdemes minket választani. Ehelyett azt szeretnénk elérni, hogy azért válasszanak minket a vásárlók, mert nálunk találják meg a legérdekesebb, legizgalmasabb új termékeket, a legjobb minőséggel párosítva, mind a szolgáltatásunkban, mit az általunk forgalmazott termékekben. Ebben a stratégiában nagyon sokat segít az, hogy a világ legnagyobb mobilcége áll mögöttünk, amely a legtöbb országban első vagy második a piaci részesedés területén. Nagy előnyünk, hogy nagyon erős a cégen belüli tudás- és erőforrás-megosztás.- Az újabb és újabb ajánlatok között várható valamilyen laptop- vagy netbookvásárlással egybekötött újdonság?- Egyelőre visszafogottak vagyunk ezen a területen, mert bár látjuk, hogy például a netbookokra nagy az igény, úgy véljük, egyelőre egyszerűbb a laptopeladónak eladni a mobilszolgáltatást, az internet-hozzáférést, mint fordítva. Október 1-jétől megállapodtunk három nagy laptopgyártóval, illetve -disztribútorral, ők árulnak most a készülékekhez Vodafone-eszközt.

A mobileszközök lényegesen hatékonyabbá fogják tenni az életünket. Ma már több mint 4 milliárd mobilos van a világon, akik könnyebben tudjuk intézni a napi teendőinket ezeknek az eszközöknek a segítségével



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek