Connect with us

technokrata

Az EST örökli az Econet médiaüzletágát

Dotkom

Az EST örökli az Econet médiaüzletágát

Az első félévben jelentősen nőtt az árbevétel, de veszteséggel zárult az időszak.

Az econet.hu Nyrt. a 100 százalékos tulajdonában álló EST Média Group Kft.-re ruházta át a médiaüzletágát, egyidejűleg több mint 1,8 milliárd forinttal megemelte a leányvállalat alaptőkéjét – közölte a tőzsde “A” kategóriájában jegyzett econet.hu kedden. A cégátcsoportosítás célja a közlemény szerint az volt, hogy az econet.hu egyes médiabeli érdekeltségei a média üzletágat irányító EST Media Grouphoz kerüljenek.

Ennek érdekében az econet.hu 645 millió forintos összvételárért – ami megegyezik a könyv szerinti értékkel – átruházta a radiocafé Kft., a Magyar Vendor Kft. és a Sziget.hu Informatikai Zrt. 100 százalékát az EST Media Groupra. Az econet.hu 1 milliárd 834 millió 480 ezer forinttal megemelte az EST Media Group Kft. alaptőkéjét, ami így 2 milliárd 340 millió 480 ezer forint lett. Az econet.hu továbbra is 100 százalékos tulajdonosa marad a kft.-nek.

A tőkeemelés apporttal valósul meg, amelynek összetevői: a fenti üzletrészek 645 millió forintos vételárkövetelése, a Sziget Kft. 26 százalékának megvásárlására 2008 januárjában biztosított, tagi kölcsönből származó 1,141 milliárd forintnyi kölcsönkövetelés, valamint egyéb, cégcsoporton belüli követelések.

Az econet.hu a közleményben felhívja a figyelmet, hogy a cégcsoporton belüli változások technikai jellegűek, így közvetlen kihatásuk a cégcsoport eredményességére nincsen. Ugyanakkor a cégszervezet racionalizálása hosszabb távon a költségek csökkenését, illetve a működés hatékonyságának javulását eredményezheti. Az econet.hu cégcsoportnak 68,2 millió forint vesztesége volt 2008 első félévében, szemben az egy évvel korábbi 7,6 millió forint nyereséggel. A vállalat az első félévben 2,602 milliárd forint árbevételt ért el, ami 52 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Balázs Csaba, az igazgatóság elnöke korábbi kommentárjában a veszteséget a szezonalitással, és két egyszeri tényezővel: a cégcsoporthoz tartozó Externet tőzsdei bevezetésének költségeivel és egy új televíziós műsorújság létrehozásával magyarázta. Ezen egyszeri tételek nélkül a csoport az első félévben 32,5 millió forint adózás utáni nyereséget ért el.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek