Connect with us

technokrata

Hosszabbodó várakozási idő

Dotkom

Hosszabbodó várakozási idő

A hírközlési szolgáltatások közül leginkább az internetszolgáltatás minőségével voltak problémák 2007-ben, ezer előfizető közül szinte minden negyedik kifogásolt valamit – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adataiból.

Az NHH évente teszi közzé a szolgáltatások minőségére vonatkozó adatokat a szolgáltatók jogszabályban előírt jelentései alapján. Az elmúlt évben az internettel kapcsolatos panaszok, és ezen belül a minőségi kifogások száma is meghaladta az iparági átlagot, ráadásul növekvő tendenciát mutatott 2006-hoz képest. A magyarországi internetszolgáltatást az előfizetői szám gyors növekedése és az elaprózódott piac jellemzi, így a bővüléssel járó feladatokkal a szolgáltatók nem mindig tudnak lépést tartani, ezért sok a panasz a szolgáltatás minőségére, illetve az ügyfélszolgálatok működésére – értékelte az adatokat Somodi Attila, az NHH központi piacfelügyeleti osztályvezetője, kiemelve, hogy a panaszok zöme a sávszélességgel volt kapcsolatos.

A kifogásolt szolgáltatások dobogójának második fokára a vezetékes telefon került, ezen a területen ezer előfizetőre 141 panasz érkezett, de számuk az egy évvel korábbihoz képest jelentősen csökkent. A kábeltelevíziós szolgáltatással is elégedettebbek voltak az ügyfelek, mint 2006-ban, de ezer előfizető közül még így is 64-nek volt panasza a szolgáltatásra. Az ügyfelek tavaly és azelőtt is a mobilszolgáltatással voltak a legelégedettebbek. Ezer mobilos közül alig 32-nek volt panasza, ezen belül a számlázással kapcsolatos panaszok száma mindössze 3,2 volt, míg 2006-ban ezer előfizetőre még 8,7 számlapanasz jutott. Az elmúlt évben a vezetékes telefonszolgáltatók számlázási gyakorlatával is sokkal elégedettebbek voltak az ügyfelek, mint egy évvel korábban, a panaszok száma, szintén ezer előfizetőre vetítve, 40-ről 15,9-re zuhant. Ugyanakkor nőtt a számlapanaszok kivizsgálásának időigénye, a mobiltelefonnál 2006-ban 12,3 nap, tavaly pedig már 22,6 nap kellett ehhez, a vezetékes telefon esetében pedig 11,7 napról 15,5 napra nőtt a vizsgálat ideje. Tavaly – 2006-hoz képest – valamivel több időt kellett várniuk azoknak, akik vezetékes telefonra vagy internetre kívántak előfizetni. Leghamarabb kábeltelevíziós szolgáltatáshoz lehet hozzájutni. Arra azonban többet kellett várni a kábeltévénél, hogy a szolgáltatók a bejelentéstől számítva elhárítsák a hibát. A legnagyobb növekedés e téren a vezetékes telefonnál következett be.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek