Connect with us

technokrata

Magyarországon nem életképes a virtuális mobilszolgáltatás?

Dotkom

Magyarországon nem életképes a virtuális mobilszolgáltatás?

Az érdekeltek különbözően vélekedtek a Nemzeti Hírközlési Hatóság által kezdeményezett azon meghallgatáson, ahol azt igyekezett megtudni, hogy mi a véleményük az érintetteknek egy újabb, akár virtuális mobiltelefon-szolgáltató megjelenéséről.

Ennek kapcsán Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Mobile vezetője elmondta: a verseny fő terepe a szélessávú mobilinternet lesz, amelynek további fejlődéséhez többek között valamennyi piaci szereplő érdekét figyelembe vevő hatékony és rugalmas spektrumgazdálkodásra van szükség. Ez elsősorban annak újragondolását jelenti, hogy a rendelkezésre álló szabad frekvenciák elosztása hogyan szolgálhatja legjobban az információs társadalom érdekeit egy olyan piacon, ahol már a kezdetektől nagyon erős a verseny. Winkler János egy ilyen erős versenyhelyzetben minimális esélyét látja negyedik szolgáltató megjelenésének. A hírközlési hatóságnak a negyedik mobilspektrumcsomagot 2004-ben nem sikerült értékesíteni, azóta a piaci helyzet egy negyedik szolgáltató piacra lépése szempontjából nehezebb, hiszen a mobilpiac sokkal telítettebbé vált. A negyedik engedély kiadása azt jelentené, hogy a piacon levő mobilszolgáltatók számára megszűnne a lehetőség arra, hogy a 900 MHz-es sávban harmadik generációs mobilszélessávú technológiákat vezessenek be, mert megszűnne számukra a 900 MHz-es sávbővítési lehetőség. Ez nem szolgálná az információs társadalom kiépítését, mert a mobilpiacon éppen a legnagyobb infrastrukturális beruházásokat végző mobilszolgáltatók lennének kizárva abból a lehetőségből, hogy vidéken költséghatékonyan kiépített szélessávú hálózaton biztosítsák az ügyfelek számára a gyors internetelérést.

A virtuális mobilszolgáltatás (MVNO) üzleti modellje Magyarországon nem életképes, a hazai piac nem bírna el több, nyereségesen működő mobilszolgáltatót – hangsúlyozta Winkler János. Egy új virtuális mobilszolgáltató a három, erős márkával jelen lévő hazai mobilcég mellé akkor zárkózhat fel, ha jelentős befektetéssel vonzó brandet épít, azonban a más iparágban sikeres márka nem feltétlenül eredményes a mobilpiacon. Még erős márka esetén is kimondható azonban, hogy az MVNO-k jövedelmezősége általánosságban eleve kétséges. Egy nemzetközi kutatás szerint a virtuális szolgáltatók 40 százaléka megy tönkre, 10 százalékuk pedig az üzleti tervét jelentősen alulteljesíti.

Egy új virtuális mobilszolgáltató a három, erős márkával jelen lévő hazai mobilcég mellé akkor zárkózhat fel, ha jelentős befektetéssel vonzó brandet épít, azonban a más iparágban sikeres márka nem feltétlenül eredményes a mobilpiacon



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek