Connect with us

technokrata

A várt veszteség az AAA Autónál

A várt veszteség az AAA Autónál

Dotkom

A várt veszteség az AAA Autónál

A várakozásoknak megfelelő veszteséget ért el az AAA Auto a második negyedévben, ez akár jó jel is lehet.

Nagyjából az elemzők által várt üzemi, és a becsléseknél több mint 10 százalékkal kisebb adózott veszteségről számolt be az AAA Auto féléves gyorsjelentésében. Az autókereskedő cég június végéig mínusz 5 millió eurónyi EBTDA-t, 7,8 millió euró üzemi és közel ugyanekkora adózott veszteséget könyvelhetett el. A Bloomberg konszenzusa 8 milliós üzemi és 8,78 milliós nettó veszteségről szólt. A költségcsökkentések láthatóan megtették hatásukat a cégnél, hiszen az előző negyedévhez képest mintegy 8 százalékkal visszaeső árbevétel mellett sikerült 4 százalékkal növelni a bruttó fedezetet, s az EBITDA az első negyedéves mínusz 3,7 millióról mínusz 1,4 millió euróra tudott javulni.

A bevételcsökkenés fő oka az autóeladásokból származó bevételek zsugorodása volt, azonban ez nem meglepő, hiszen a cég már korábban jelezte, hogy szűkíteni kívánja kínálatát, s csak a 15 legkeresettebb autótípusra koncentrál, viszont szeretne nagyobb haszonkulccsal dolgozni. A második negyedév jó jelzés arra, hogy az intenzív költségcsökkentés rövid távon megtette hatását a cég gazdálkodásában. A társaság vezetése már az előző negyedév végén is jelezte, hogy a létszámleépítések és egyéb költségcsökkentő lépések kiadásai a második negyedévre is áthúzódnak, így EBITDA-pozitív működés legkorábban csak a harmadik negyedévben várható a cégtől. A második félévben legalább 5 millió eurós EBITDA-t kellene a csoportnak összehoznia ahhoz, hogy pozitív legyen ez a tétel, ahogyan azt a befektetőknek ígérték. Kérdés, hogy a nyereségesség helyreállítása érdekében megtett lépések – például a marketingköltségek drasztikus lefaragása – hosszabb távon hogyan érintik a cég működését a fő piacain. A második negyedéves jelentés alapján úgy tűnik, az AAA Auto számára már látszik a fény az alagútban. Arra azonban még legalább három hónapot várni kell, hogy kiderüljön, ez az alagút végét jelenti vagy csak egy vonat jön szembe….



Szólj hozzá!

Dotkom

A várt veszteség az AAA Autónál

A várakozásoknak megfelelő veszteséget ért el az AAA Auto a második negyedévben, ez akár jó jel is lehet.

Nagyjából az elemzők által várt üzemi, és becsléseknél több mint 10 százalékkel kevesebb adózott veszteségről számolt be az AAA Auto féléves gyorsjelentésében. Az autókereskedő cég június végéig mínusz 5 millió eurónyi EBTDA-t, 7,8 millió euró üzemi és közel ugyanekkora adózott veszteséget könyvelhetett el. A Bloomberg konszenzusa 8 milliós üzemi és 8,78 millió nettó veszteségről szólt. A költségcsökkentések láthatóan megtették hatásukat a cégnél, hiszen az előző negyedévhez képest mintegy 8 százalékkal csökkenő árbevétel mellett sikerült 4 százalékkal növelni a bruttó fedezetet, s az EBITDA az első negyedéves mínusz 3,7 millióról mínusz 1,4 millió euróra tudott javulni.

A bevételcsökkenés fő oka az autóeladásokból származó bevételek zsugorodása volt, azonban ez nem meglepő, hiszen a cég már korábban jelezte, hogy szűkíteni kívánja kínálatát, s csak a 15 legkeresettebb autótípusra koncentrál, ott viszont szeretne nagyobb haszonkulccsal dolgozni. A második negyedév jó jelzés arra, hogy az intenzív költségcsökkentés rövid távon megtette hatását a cég gazdálkodásában. A társaság vezetése már az előző negyedév végén is jelezte, hogy a létszámleépítések és egyéb költségcsökkentő lépések kiadásai a második negyedévre is áthúzódnak, így EBITDA-pozitív működés legkorábban csak a harmadik negyedévben várható a cégtől. A második félévben legalább 5 millió eurós EBITDA-t kellene a csoportnak összehoznia ahhoz, hogy pozitív legyen ez a tétel, ahogyan azt a befektetőknek ígérték. Kérdés, hogy a nyereségesség helyreállítása érdekében megtett lépések – például a marketingköltségek drasztikus lefaragása – hosszabb távon hogyan érintik a cég működését a fő piacain. A második negyedéves jelentés alapján úgy tűnik, az AAA Auto számára már látszik a fény az alagút végén. Arra azonban még legalább három hónapot várni kell, hogy kiderüljön, ez az alagút végét jelenti vagy csak egy vonat jön szembe…



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek