Connect with us

technokrata

IKEA-fon nemcsak IKEA-rajongóknak

Dotkom

IKEA-fon nemcsak IKEA-rajongóknak

Kénytelen volt eltérni alapfilozófiájától, a “vedd meg, vidd haza és szereld össze magad” modelltől az IKEA bútorhálózat, amikor bevezette saját mobiltelefon-szolgáltatását.

Bár vannak nagymamáknak ajánlott mobiltelefonok, ám ezek sem annyira egyszerűek, hogy a családtagok összerakhatnák őket a vásárlás után, ráadásul a svéd cég nem készülékeket ad, hanem az ügyfél és a mobilhálózatot üzemeltető távközlési vállalat közé lépve saját márkaneve alatt, saját elszámolási rendjében, saját telefonszolgáltatást kínál.

Szakzsargonban virtuális mobilhálózati operátornak (MVNO) hívják ezt a lehetőséget, amelynek lényege, hogy a mobilcégek bérbe adják rendszereik kihasználatlan átviteli kapacitását olyan cégeknek, amelyek megpróbálkoznának a mobilszolgáltatással is. Nem meglepő módon eddig jellemzően az erős márkanévvel és óriási vevőkörrel rendelkező kiskereskedelmi láncok, az Asda, a Tesco, a Carphone Warehouse kötöttek MVNO-szerződést, illetve a Virgin, amelynek mobilszolgáltatásához már 435 ezer ügyfél csatlakozott. A technikai oldalon természetesen a legnagyobb mobilcégek, például a Vodafone, illetve T-Mobile állnak.

Az IKEA a T-Mobile-lal szerződött, szolgáltatását péntek óta vehetik igénye Nagy-Britanniában az áruházlánc hűségprogramjának résztvevői. Az akció bevezetéseként a vállalat mind a 9500 ottani alkalmazottjának adott egy-egy céges telefont, 5 fonttal feltöltve – írta a Guardian. Az IKEA itt is az egyszerűséggel akar hódítani: 10 fontnyi beszélgetési idő megvásárlása után havi előfizetési díj nélkül, utólagos fizetéssel használhatók a készülékei.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek