Connect with us

technokrata

Ki mihez férhet hozzá – Novell Identity Manager

Dotkom

Ki mihez férhet hozzá – Novell Identity Manager

Az ország egyik legnagyobb jogosultságkezelő rendszerét nagy kihívás volt rekordidő alatt létrehozni.

A komplex informatikai rendszerek üzemeltetői számára nem ismeretlen a vállalati rendszerek, eszközök és alkalmazások elérésének biztosításával járó folyamatos teher. Az újonnan felvettek, valamint a kilépők adminisztrálása, a partnerek adatainak karbantartása, a szervezeti átalakítások, vállalati fúziók folyamatos adminisztrációt jelentenek. Különösen igaz ez egy olyan nagyvállalatra, mint a Magyar Telekom Csoport, amely az ország egyik legnagyobb informatikai rendszerét működteti.

„A Magyar Telekomnál 2007 nyarán született döntés a vállalat üzletágainak informatikai integrációjáról. A konszolidáció keretében a jogosultságigénylési folyamatok egységesítésére is szükség volt, hiszen korábban különálló rendszerekben történt az igénylések kezelése. Vállalatunknál több mint 10.000 munkavállaló jogosultságkezelési feladatait kellett megoldani 2008. január 1-jétől. A piacon elérhető személyazonosság alapú biztonsági megoldások közül a Novell Identity Manager megoldását választottuk, amelynek rekordidő alatt történő bevezetésében a Novell Magyarország szakmai háttértámogatásának is nagy szerepe volt. A kiválasztott jogosultságkezelő megoldásnak egy szigorú POC (Proof of Concept) eljárási folyamatnak kellett megfelelnie, melynek lényege, hogy a Magyar Telekom által kiadott próbafeladatokat a szállítónak igen rövid határidőn belül (1-2 nap) kellett a rendszerünkben implementálnia. Így mérhettük le az eszköz és a bevezetést végző csapat rátermettségét. A Novell tanácsadói csapata valamint a Novell Identity Manager teljesítette legjobban az elvárásokat.” – mondta Gerencsér László, a Magyar Telekom IT biztonsági osztályvezetője – „Az új egységes jogosultságkezelő rendszerrel az a célunk, hogy az informatikai jogosultságok változásai egységes rendszerben, a lehető legrövidebb időn belül, teljesen kontrollált folyamatok mentén történjenek meg. A projekt harmadik fázisától pedig konkrét hatékonyságjavulást várunk, például csökkenést az IT Help Deskre beérkező hívások számában és a rendszerekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatokban is” – tette hozzá Gerencsér László.

Az egységes jogosultságkezelő rendszer 2008. január 1-jével éles üzemben működik, jelenleg a projekt második fázisa, a folyamatok egységesítése és a régi rendszerek kiváltása zajlik, és várhatóan 2008. év végén kezdődik a harmadik szakasz, a jogosultság menedzsment automatizálás.

„Napjainkban egyre nő az informatikai biztonsági megoldások szerepe, ezen belül is kiemelkedő terület a személyazonosság alapú biztonsági megoldások piaca. Mi a Novellnél azt valljuk, hogy a hatékony IT biztonság a megfelelő személyazonosság- és jogosultságkezeléssel kezdődik. A vállalatok számára a legnagyobb értéket a bizalmas üzleti adatok jelentik, elengedhetetlen, hogy csak azok férjenek hozzá, akiknek szigorú szabályozások és megfelelőségi előírások szerint erre jogosultságuk van – ők viszont bármikor, bárhonnan elérhessék a munkájukhoz szükséges dokumentumokat” – mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Novell Identity Manager nagymértékben leegyszerűsíti a személyazonosság-kezelés folyamatát, miközben garantálja a kritikus fontosságú adatok védelmét. A Novell megoldása automatizálja a felhasználó-létrehozás és jelszókezelés felügyeletét a felhasználó teljes életciklusára vonatkozóan – azonnali hozzáférést biztosít az új felhasználóknak, szükség szerint módosítja, vagy megszünteti a hozzáférést az összes rendszeren, és egységesíti a jelszókezelést.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek