Connect with us

technokrata

Hackerek: a segítő szándék többet árt, mint használ?

Dotkom

Hackerek: a segítő szándék többet árt, mint használ?

Egyre gyorsabbá válnak a hackerek, és ennek egyik oka, hogy az emberek megpróbálják egymást segíteni az ellenük való védekezésben.

Nemrég arról számolt be az IBM, hogy azon biztonsági réseket felfedezésük után sokkal hamarabb próbálják meg kiaknázni a hackerek, amelyekről nyilvánosan hozzáférhető leírás születik. Internet Security Systems X-Force riportja szerint egyre több új támadás kezdődik mindössze 24 órával azután, hogy online megvitatásra került egy sérülékenység, állítja az International Business Machine. Eszerint a felhasználók javának inkább árt a segítőkészség, semmint hogy segíthetne, hiszen legtöbbünknek időnk sincsen felkészülni egy-egy támadásra, lévén, hogy nem bújjuk az IT-biztonsági híroldalakat, blogokat nap mint nap.

A Kék Óriás állítása szerint a hackerek már automatizált eszközökkel is rendelkeznek, melyekkel be tudják gyűjteni ezeket az információkat. Korábban nagyon sokáig tartott, míg egy-egy hiányosságra ráakadtak, de így gyakorlatilag terített svédasztal számukra az Internet. A legnagyobb gondot ugyanis azt jelenti, hogy a szakértők egy része nem csak részleteket árul el az általa felfedezett sebezhetőségről, hanem úgynevezett proof-of-concept, vagyis elképzelést bizonyító kódot is közzétesz, aminek saját, rosszindulatú célból megalkotott digitális kártevőbe való beillesztése már igazán nem nagy művészet.

Ezen biztonsági rések szinte kizárólag webböngészőket érintenek. Az IBM jelentése szerint 2007-ben az összes, így kihasznált sérülékenységnek még „csak” 79 százaléka érintette a borwsereket, idén azonban ez az arány már 94 százalékra ugrott fel. És jobb, ha felkészülünk lélekben arra, hogy a trend folytatódik: míg tavaly a nyilvánosság elé tárt hibák 70 százaléka esetében annak megjelenésének napján (vagy azelőtt!) kikerült az Internetre a kiaknázásukat lehetővé tevő kód, addig idén már 80 százalék esetében mondható el ugyanez a sajnálatos tény.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd