Connect with us

technokrata

Gyengébben fogynak a Sony LCD-tévéi

Dotkom

Gyengébben fogynak a Sony LCD-tévéi

Visszaeső eredményről számolt be a cég, amely egyúttal profitfigyelmeztetést is kiadott.

A Sony Corp., a Matsushita után fogyasztói elektronika termékek második legnagyobb gyártójának nettó nyeresége 47 százalékkal, 35 milliárd jenre (326 millió dollár) esett a társaság üzleti évének június 30-án végződött első negyedében, miközben az elemzők 59 milliárdot vártak. A cégvezetés a gyenge teljesítményt részben a brutális piaci versennyel magyarázza – ami például a digitális fényképezőgépek árának csökkentésére kényszeríti a Sonyt -, részben pedig azzal, hogy az erős jen elnyeli a bevétel egy részét.

Az amerikai fogyasztók vásárlóerejének csökkenése miatt lassult a Cyber-shot kamerák és a Bravia márkájú LCD-tévék értékesítésének növekedése, s ezzel ezeken elért árbevétel és profit is kisebb lett a vártnál. Ez a két termék hozza a Sony bevételének 25 százalékát. Szakértők szerint akkor javulhatnak a nagyvállalat eredményei, hogy sikerült a terveknek megfelelően felpörgetnie a PlayStation videojáték-konzolok értékesítését. A PS3 eladásai a tavaly ilyenkori kétszeresére, 1,56 millió darabra nőttek a negyedévben, és végre nyereséget hoztak a cégnek.

Rosszul érintette a Sonyt az is, hogy az Ericssonnal közös mobiltelefon-gyártó vállalkozása gyenge eredményről számolt be. Mindezek alapján a társaság visszavette a 2009. március 31-én záruló üzleti évre adott nyereség-előrejelzését. A cégvezetés korábbinál 17 százalékkal kevesebb, 240 milliárd jen profitot vár.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek