Connect with us

Hirdetés

technokrata

Fojtogatja a Sonyt a zsugorodó piac

Dotkom

Fojtogatja a Sonyt a zsugorodó piac

A Sony Corp.

, a világ második legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója nettó nyeresége 47 százalékkal, 35 milliárd jenre (326 millió dollár) csökkent a társaság üzleti évének június 30-án zárult első negyedében. Az árbevétel 0,1 százalékkal, 1,98 ezer milliárd jenre araszolt fel. Az elmúlt öt negyedévben először fordul elő, hogy nem nő a Sony profitja, aminek fő oka az amerikai piac zsugorodása. A vállalat a gyengébb kereslet és a gyártók közti erős verseny miatt kénytelen volt mérsékelni Cyber-shot márkájú kameráinak árát és kevesebbet adott el Bravia lapos televízióiból is. Elnyeli a nyereség egy részét a dollárhoz képest a várakozásoknál erősebb jen. Mindezek nyomán az elektronikai termékek ágazatának profitja 57 százalékkal, 44,4 milliárd jenre csökkent. Meglepően jól fogytak viszont a PlayStation videojáték-konzolok: ezek értékesítésén 5,4 milliárd jen nyereséget ért el a cég, szemben az egy évvel korábbi 29,2 milliárdos veszteséggel. A Sony BMG 8,3 milliárdos hiánnyal zárta a negyedévet, mivel hiányzott kínálatából az igazán átütő sikert hozó film. A Sony vezetése a májusban adott 270 milliárdos prognózisról 240 milliárd jenre mérsékelte a 2009 márciusában végződő üzleti évre vonatkozó profit-előrejelzését.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés