Connect with us

technokrata

Filléres termékké válik a plazmatévé?

Dotkom

Filléres termékké válik a plazmatévé?

A notebook-akkumulátorok iránt keresletnek köszönheti profitját a Samsung SDI.

Samsung SDI Co., a Matsushita után a világ második legnagyobb plazmaképernyő-gyártója az elmúlt hét negyedben először nyereséget ért el az április-júniusi időszakban. A nettó profit 49,6 milliárd von (49 millió dollár) lett az egy évvel korábbi 138,1 milliárdos veszteség után. Az árbevétel 43 százalékkal, 1,64 ezer milliárd vonra nőtt. Mindez nem jelenti ugyanakkor azt, hogy feltámadt volna a technológiai versenyben az LCD-vel szemben vesztésre álló plazmaképernyő-üzletág, ugyanis a cég akkumulátordivíziója hozta a pozitív eredmény.

Az akkuértékesítés 36 százalékkal nőtt a notebookok iránti kereslet bővülésének köszönhetően. Az SDI ennek alapján úgy véli, hogy a litium-ion telepek iránti igény brutális ütemben, 20 százalékkal fog emelkedni a második félévben az elsőhöz képest. Az SDI-akkuk ára 47 százalékkal ugrott meg a túlkereslet miatt – vélik elemzők -, és a társaság előrejelzése szerint idén 19 százalékra nő az SDI részesedése ezen a piacon a 2007-es 16 százalékról. A cég közös vállalkozást alapít a Robert Bosch GmbH-val az autókhoz való li-ion áramforrások közös gyártására 2010-től.

A plazmapanelek átlagára 18 százalékkal csökkent az elmúlt negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, miután 2007-ben 31 százalékkal rogyott meg. A Samsung nemrégiben bejelentette, hogy átszervezi a plazmagyártást, ami vélhetően azt jelenti, hogy már nem sokáig tűrik az ágazat veszteséges működését.

Ezzel szemben az új laposképernyő-technológia, az OLED fejlesztését tervezik: idén megduplázzák az ilyen panelek gyártását. Az OLED kijelzők – amelyek nagyobb változataira még várni kell – szebb képet adnak kisebb energiafogyasztással, mint az LCD- vagy a plazmapanelek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek