Connect with us

Budapesten erősít a Getronics

Dotkom

Budapesten erősít a Getronics

A világszerte működtetett harmincnyolc helyi szolgáltató központunkból huszonnyolcat felszámolunk, a megmaradó tíz centrumból kettőt, köztük a budapestit viszont bővíteni fogjuk – nyilatkozta a Napinak Jos Schoemaker, a holland Getronics NV globális szolgáltatásainak vezérigazgatója. Hozzátette, 2010-ig hétszáz fősre, azaz duplájára növelik a budapesti központ létszámát.

– Miért látogatta meg a magyarországi leányvállalatokat?- Két oka van látogatásomnak. Az egyik, hogy gratuláljak leányvállalatunknak, a főként it-outsource-szolgáltatásokkal foglalkozó Getronics (Magyarország) Kft. magyarországi vezetőinek a szolgáltatási forgalom az év első felében elért 25 százalékos növekedéséhez. Azt szeretnénk, ha ez a növekedési arány a második félévben is megmaradna. A másik ok az volt, hogy elhatároztuk magyarországi globális szolgáltató központunk bővítését. A világszerte működtetett harmincnyolc helyi szolgáltató központunkból huszonnyolcat felszámolunk, s a megmaradó tíz centrumból kettőt, a budapestit és a Kuala Lumpur-it bővítjük. Meglátogattam a magyar társaság két ügyfelét is.- Igaz az az értesülésünk, hogy a támogató központjuk 350 fős jelenlegi stábját a közeljövőben jelentősen, közel 500 fősre kívánják bővíteni?- A 2004-ben megnyitott magyarországi Getronics regionális szolgáltató központunk (Global Service Center – GSC) a másik magyar leányvállalatunk, az Emea Távolsági Szolgáltató Zrt. keretében működik. Megerősíthetem az értesülését, úgy döntöttünk, hogy megduplázzuk munkatársaink számát, azaz 2010-ig hétszázra kívánjuk növelni a létszámot.- Folytattak tárgyalásokat a magyar kormányzattal a munkahelyteremtés támogatásának ügyében?- Még nem vettük fel a kapcsolatot, de a közeljövőben szeretnénk ebben az irányban is lépéseket tenni. – Mi szólt a magyarországi központ bővítése mellett?- Egyrészt a magyar munkaerő kiváló képzettsége és minősége, másrészt az elfogadható, viszonylag alacsony költségek. – A Getronics NV-t a közelmúltban felvásárolta a holland KPN távközlési társaság. Mi volt az oka az akvizíciónak?- A KPN a világ egyik vezető távközlési cége, amely teljes körű szolgáltatási portfólióval szeretett volna megjelenni a piacon. A Getronics nagyon erős a globális informatikai szolgáltatásokban, ezért esett rá a választás. A felvásárlás eredményeképp olyan ügyfeleket tudunk közösen kiszolgálni, mint például az olajmulti Shell, amelynek 80 ezer végfelhasználóját támogatjuk 116 országban – A társaság fő tevékenységi köreiben, az outsourcing, a rendszerintegráció és a globális vagy regionális szolgáltatások területén milyen piaci változásokra lehet számítani a közeljövőben?- It-outsourcing-tevé­kenységünk egyre komolyabb arányban van jelen bevételeinkben. Úgy látjuk, hogy a recesszióval sújtott gazdasági környezetben ennek a tevékenységnek egyre nagyobb a szerepe. A rendszerintegrátori tevékenység a világ legnagyobb részén már ma is stagnál, ezen a területen a közeljövőben nem várható változás. Az említett gazdasági stagnálás miatt a rendszerintegrációt igénylő informatikai beruházásaikat lehetséges ügyfeleink elhalasztják, a hatékonyságjavulást és költségcsökkentést helyezik előtérbe, ezért veszik igénybe egyre inkább a Getronics it-outsource-szolgáltatásait.- Ennek fényében a magyar Getronics 25 százalékos szolgáltatási növekedése még szebb eredmény. Hogyan sikerül ezt elérni?- Nagyon erős a vállalat vezetői gárdája, nagyon jó piaci stratégiával és személyes kapcsolatokkal rendelkeznek.- Az elmúlt hetekben aktív pr-tevékenységbe kezdtek. Korábban alig foglalkoztak a médiával. Mi áll a stratégiaváltás mögött?- Valóban, korábban alig folytattunk kommunikációs tevékenységet Magyarországon. Az a célunk, hogy a magyar piac még jobban megismerje cégünket, tevékenységünket, különösen a stabil nemzetközi hátterünket és erőteljes magyarországi jelenlétünket.

A magyar leányvállalatunknak nagyon erős a vezetői gárdája, nagyon jó piaci stratégiával és személyes kapcsolatokkal rendelkeznek



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő