Connect with us

technokrata

A Windowsra koncentrál a Microsoft

Dotkom

A Windowsra koncentrál a Microsoft

Átszervezéssel próbálja felfrissíteni online tevékenységét a szoftvercég.

Távozik a Microsofttól Kevin Johnson, a Platforms and Services divízió vezetője, aki 2005 óta felelt a Windows asztali és szerverváltozataiért, valamint a Microsoft online tevékenységéért – írja a HWSW.hu. Steve Ballmer elnök-vezérigazgató közölte, átalakítja a céget és maga veszi kezébe a Windows sikerét.

A Windows sikere a legfontosabbAz eddig Johnson irányítása alatt működő Platforms and Services divíziót kettéválasztja a Microsoft. Az egyik új egység fennhatósága alá tartoznak majd a Windowsok, illetve a Windows Live szolgáltatások, a másik pedig az online tevékenységért, keresésért és hirdetésekért felel majd. Az előbbi részleget maga Steve Ballmer fogja irányítani, mert ahogy fogalmazott, “a Windows sikere az első számú feladat” a Microsoftnál. Az online részleg élére jelenleg is keresik a megfelelő vezetőt.

A távozó Johnson hivatalosan meg nem erősített információk szerint a hálózati eszközöket gyártó Juniper Networks elnök-vezérigazgatója lesz. Johnson távozására egyelőre nincs hivatalos magyarázat, de a döntés hirtelennek tűnik, erre utal legalábbis az, hogy még nem találták meg az utódját, aki az online szolgáltatásokkal foglalkozó részleg élére állhatna. A sors fintora, hogy a redmondi cég januárban épp a Juniper operatív igazgatóját, Stephen Elopot igazolta le a Microsoft Business Division élére.

Egyesek úgy tudják, maga Johnson döntött úgy, hogy elhagyja a Microsoftot, ahol belátható időn belül nem lett volna lehetősége az előrelépésre — a Junipernél ebből a szempontból a lehető legjobb, létező legmagasabb pozíciót kínálták neki. Vannak, akik szerint a kereskedelmi háttérrel érkezett Johnsonnak soha nem is feküdt igazán a konzumerpiaci szemlélet és jobban fogja érezni magát a hálózati eszközöket gyártó cégnél, amelynek az ügyfelei nem fogyasztók, hanem kizárólag vállalatok.

Más vélemények szerint Johnsonnak azért kell távoznia a cégtől, mert nem tudta nyélbeütni a Yahoo felvásárlását. Amint arról a HWSW is beszámolt, a Microsoft február elején több mint 44 milliárd dolláros ajánlattal kereste meg a Yahoo-t, azonban az akvizíció nem jött létre, és egyre inkább úgy tűnik, hogy már nem is fog. Bennfenntesek szerint a Microsoft részéről Johnson volt a tárgyalások egyik vezetője, akinek sikerült meggyőznie Ballmert arról, hogy a Yahoo bekebelezése problémamentes lesz. Ez azonban nem így történt és a Microsoftnak komoly arcvesztést jelentett az elutasítás, majd a Yahoo és a Google partneri megállapodása.

Ballmer: megnyerjük az innovációs versenyt!A Microsoft továbbra is szenved az online szolgáltatások piacán és képtelen felvenni a Google által diktált ritmust. Ballmer az átszervezés kapcsán elmondta, Redmond nem tett le arról, hogy az innovációs versenyben legyőzze a Google-t, ennek érdekében pedig meg fogják növelni az online szolgáltatások kutatás-fejlesztésére költött keretet, illetve újabb akvizíciókat fognak végrehajtani — részletekkel természetesen nem szolgált. A vállalat az éves eredményeinek bejelentésekor közölte, idén a működési költségei 500 millió dollárral növekednek az online divízió fejlesztésébe ölt összegek miatt.

A Microsoft alkalmazottainak írt feljegyzésében Ballmer kifejtette, az online keresés továbbra is kulcsfontosságú a Microsoft számára, mivel ez nyitja meg a kaput a hatalmas hirdetési piac felé. “Újra feltaláljuk a keresést a felhasználói felület és az üzleti modell innovációjával. Új, a felhasználók szájíze szerint testreszabható megközelítést vezetünk be, ami több lesz mint egy fehér lap és tíz kék hivatkozás.” A vezető hatázozottan leszögezte, a Microsoft a Yahoo nélkül is eléri céljait az online piacon.

Ballmer arról is beszélt, hogy a Microsoft Windowst futtató PC-kből legalább harmincszor több fogy, mint az Apple gépeiből, a cupertinói cég mégis hihetetlenül sikeres, amit annak köszönhet, hogy teljesen egységes, átfogó felhasználói élményt tud kínálni. Erre a Microsoft jelenleg nem képes, mivel a számtalan eltérő hardverplatform támogatása kompromisszumokkal jár. A Microsoft elnök-vezérigazgatója szerint a cég változtatni fog a hardvergyártókkal kialakított kapcsolaton annak érdekében, hogy a felhasználói élmény kompromisszummentes legyen.

Lemaradásban A Microsoft online szolgáltatásokkal foglalkozó részlege a legutóbbi negyedévben 838 millió dollár bevételt ért el, üzemi vesztesége 488 millió dollárt tett ki. A nagy riválisok közül a Google ugyanebben az időszakban 5,37 milliárd dolláros forgalom mellett 1,25 milliárdos adózott eredményt könyvelhetett el, míg a Yahoo 1,31 milliárd dolláros forgalmat ért el, profitja azonban 18,3 százalékkal 131 millió dollárra esett vissza.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő