Connect with us

technokrata

Csúcsmobil fél áron

Dotkom

Csúcsmobil fél áron

Sokkal gyorsabb a réginél, de fele annyiba kerül az új iPhone.

Helyszíni beszámolók szerint igen sok úú és áá kísérte a közönség soraiból Steve Jobs, az Apple Inc. vezérigazgatójának tegnapi prezentációját, amelyen bemutatta az iPhone okos telefon idei változatát. A ketyere okosabb, gyorsabb, mint a boltok előtti lökdösődés közepette egy éve debütált elődje, ráadásul sokkal olcsóbb.

Az iPhone eddig azért kapta a legtöbb kritikát, mert a nem túl gyors 2,5G-s hálózaton működött. Az új változatot, ahogy az várható volt, a 3G-s rendszereken lehet használni. Jobs szerint ennek köszönhetően 36 százalékkal gyorsabb, mint a Nokia N95-ös okos telefonja. A 8 gigabájtos változat ára 200 dollár, ami fele a jelenlegi bolti árnak, a 16 gigásért 300-at kell adni a július 11-ei premier után.

A részvényesek kevésbé lelkesedtek, mint az Apple fejlesztői fórumának 5200 fős nézőközönsége: indulásként 4 százalékos árfolyameséssel büntették a céget, mert többre számítottak. A nap végére 2 százalék maradt az áresésből. Azt is látni kell persze, hogy a felfokozott várakozás 55 százalékkal dobta meg a cég papírjainak árát az elmúlt három hónapban.

Persze aki kicsit messzebb lát az orránál, az arra is gondol, hogy az AT&T mobilcég, az Apple amerikai partnere az iPhone használatában, a ketyerével generált forgalom 24 százalékát perkálja le a fejlesztőnek. Az olcsóbb készülék pedig több felhasználót, következésképpen nagyobb mobilozás utáni bevételt jelent.

Ezt segítheti elő, hogy új alkalmazásokat is kifejlesztettek az iPhone-ra. Például automatikus e-mail-továbbítást, barátkereső rendszert (Loopt) és blogoló szoftvert (TypePad). Itt jegyzendő meg, hogy az új ár versenyképessé teszi az iPhone-t az üzletemberek körében lehengerlően népszerű BlacBerry mobil e-mailezővel szemben. Ezt alátámasztandó az iPhone együttműködik a Microsoft Exchange irodai szerverrel.

Jobs elmondása szerint az iPhone üzleti alkalmazásainak béta tesztelésébe a Fortune 500-as vállalati toplistáján szereplő cégek 35 százalékát bevonták. Az iPhone 1.0-ás változatából eddig 6 millió darabot adtak el, az 2.0-ás megjelenése nyomán 2008 végére el akarják érni a 10 milliós darabszámot.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek