Connect with us

technokrata

Növekszik a kioszknyomtatók piaca

Dotkom

Növekszik a kioszknyomtatók piaca

A Zebra Technologies vonalkódokat, címkéket, nyugtákat és kártyákat előállító hőnyomtatói után megkezdte önkiszolgáló, kioszknyomtatóinak forgalmazását.

A kioszk önkiszolgáló terminál, amelyet termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó tranzakcióhoz vagy információs célra használnak. A kioszkok felhasználási területei rendkívül sokfélék: a banki, ügyfélszolgálati alkalmazások – mint például atm- vagy sorszámnyomtatás – már Magyarországon is elterjedtek. De számtalan egyéb lehetőség még kevésbé ismert hazánkban, pedig az önkiszolgáló vasút-, hajó-, repülő-, mozijegy-értékesítés, csomagmegőrzés, útvonaltervezés és térképnyomtatás, vagy akár lottó- és egyéb sorsjegy-értékesítés csak néhány példa arra, mi mindenre lehet használni ezeket a terminálokat.

A fejlettebb piacokon – például Nagy-Britanniában vagy Németországban – nem ritka, hogy az üvegek és egyéb újrafeldolgozható hulladékok visszaváltása is önkiszolgáló módon, kioszkok alkalmazásával történik. Arra is van példa, hogy nagyobb üzemek számítógép nélkül dolgozó alkalmazottai ezek segítségével tartják a kapcsolatot a központi adminisztrációval, és így foglalják le, illetve írják ki szabadságukat. A Zebra Technologies a növekedési potenciált látva 2006-ban megvásárolta a kioszknyomtatók vezető gyártóját, a svéd Swecoint, 2008 májusában pedig már Zebra márkajelzéssel ellátva forgalmazzák a kioszknyomtatókat.

A már most csaknem félmilliárd dolláros európai, közel-keleti és afrikai kioszkpiac az elemzések szerint közel 25 százalékkal fog nőni a következő négy év során. Ezzel párhuzamosan a kioszknyomtatók piacán is jelentős növekedést jósolnak. Jelenleg – a bankautomatákat és az egyéb ismert pénzügyi alkalmazásokat nem számítva – európai viszonylatban a kioszkok csaknem felét a kiskereskedelemben, további közel 40 százalékát a vendéglátásban használják. A sokoldalú felhasználhatóság ellenére az állami szektorban alkalmazott terminálok az előzőektől jócskán elmaradva, csupán hét százalékát adják a nem pénzügyi területen használt készülékeknek, míg az egészségügyben ez a szám még kisebb, mindössze öt százalék.

A Zebra szerint a kioszkok alkalmazásával gyorsabb, kényelmesebb és hatékonyabb az ügyfelek kiszolgálása, ráadásul az üzemeltetési költségekben is jelentős megtakarítás érhető el.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek