Connect with us

technokrata

Nem „kis Matávot” épít a GTS CE új vezérigazgatója

Dotkom

Nem „kis Matávot” épít a GTS CE új vezérigazgatója

A GTS Central Europe a térség legnagyobb alternatív szolgáltatójaként sem törekedhet komplett távközlési birodalom kiépítésére, ezért a cégcsoport a jövőben elsősorban az üzleti szolgáltatásokra kíván koncentrálni – nyilatkozta lapunknak Adam Sawicki, a cég új vezérigazgatója.

Új stratégiát hirdettek a GTS-Datanet anyacégének új tulajdonosai, valamint az általuk kinevezett vezérigazgató, Adam Sawicki. Az amerikai Columbia Capital és M/C Ventures, valamint a lengyelországi Innova Capital vezette magánbefektetői konzorcium januárban állapodott meg a felvásárlásról a GTS Central Europe előző tulajdonosával, az orosz GML Limiteddel. A tranzakció lezárása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón kiderült: a cégcsoport ezentúl a jövedelmezőbb üzleti szegmensre kíván összpontosítani, és az is elképzelhető, hogy megszabadul egyéni ügyfeleitől.

Nem csupán a profitrátákról van szó, hanem arról, hogy mire akarjuk fokuszálni a vállalatot – jelentette ki lapunknak adott interjújában Sawicki. – Az inkumbens szolgáltatók kihívójaként nem tudnánk mindkét piacot meghódítani. Nem építhetünk „kis Matávot”, a hozzánk hasonló méretű cégeknek világosan ki kell választaniuk egy célszegmenst. A vállalati stratégiában mindig könnyű igent mondani valamire, nemet sokkal nehezebb.

A GTS CE így a jövőben a nagykereskedelemre és a vállalati ügyfelekre koncentrál, méghozzá elsősorban azokra, amelyek több piacon is jelen vannak Közép-Európában. Egy régió, egy hálózat, egy ajánlat – ez a GTS-csoport új stratégiája, amelyet centralizált vezetéssel, a cseh, lengyel, szlovák, magyar és román leánycégek közötti fokozott együttműködéssel, egységesített branddel és regionális sales-csapatokkal kívánják megvalósítani. Sawicki azonban hangsúlyozta, hogy a helyi kis- és középvállalkozások igényeire is tekintettel lesznek.

A legfontosabb változás az lesz, hogy céges ügyfeleink egyszerűbben tudnak majd üzletet kötni velünk – fogalmazott a vezérigazgató. – Egyablakos megközelítést szeretnénk bevezetni, hogy Magyarországon és azon kívül is mindenhol ugyanazt a szolgáltatást tudjuk nyújtani. Nem fogjuk elveszíteni a lokális ízeket, továbbra is testre szabott megoldásokat kínálunk, de a korábbinál jóval hatékonyabb módon.

Sawicki azt is elárulta, hogy Magyarországon nem várható olyan akvizíciós hullám, amilyet a GTS CE az előző években Csehországban hajtott végre. A cégcsoport az Aliatel, a Contactel, a Telenor és a Nextra felvásárlásával konszolidálta a cseh piacot, így tavalyi árbevételének 51 százalékát itt realizálta, míg a magyar GTS-Datanet „mindössze” 14 százalékát adta a 396 millió eurós összegnek.

A csehországi konszolidáció még az én kinevezésem előtt ment végbe – mondta a vezérigazgató, aki szerint az itthoni piacon nehéz lenne felvásárlásokkal növekedni. – Nem igazán van Magyarországon olyan cég, amelyik kizárólag az üzleti ügyfelekre fokuszál. Ha felbukkan előttünk egy lehetőség, nyitottak leszünk, és alaposan kielemezzük, az üzleti tervünk azonban az organikus növekedést helyezi előtérbe.

Sawicki kiemelte, hogy a befektetők a magas növekedési potenciál mellett azért szemelték ki a GTS CE-t, mert a régióban egyedülálló hálózati infrastruktúrával rendelkezik, amely az üvegszáltól a hagyományos rézvezetékeken át a mikrohullámú elérésig terjed. A cég elsősorban üvegszálas hálózatát kívánja gőzerővel fejleszteni, és ezen a téren a magyar GTS-Datanet példamutató. Szathmári Géza ügyvezető igazgató a sajtótájékoztatón rámutatott: az elmúlt évtizedben 100 millió eurót fektettek az országos optikai hálózat fejlesztésébe, amelynek hossza ma már eléri az 1900 kilométert, kapacitása pedig a 80×10 Gbps-t.

Magyarország emellett hidat képez a meghódításra váró dél-európai piacra is, hiszen a GTS CE Budapestet, Pozsonyt és Prágát összekötő régiós gerinchálózatát a GTS-Datanet budaörsi központjából működtetik. A vállalat az elmúlt években a Szlovéniába, Horvátországba, Szerbiába és Törökországba irányuló értékesítés központja lett, és a cégcsoport 2007-ben 2,3 millió eurónyi bevételt ért el a térségben. Maga a GTS-Datanet egyébként azt várja az új stratégiától, hogy 2007-es 56 millió eurós forgalmát 2011-ig 83 millióra növeli, és szinten tartja a 18 százalékos EBITDA-szintet.

PályaívA 37 éves lengyel származású Adam Sawicki a Stockholmi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát, posztgraduális tanulmányait a Harvard Business Schoolon végezte. A Ericcsonnál töltött évek után 1995-ben csatlakozott Svédország inkumbens távközlési szolgáltatójához, a TeliaSonorához. 1996-ban a lengyelországi leányvállalathoz, a Netia Telekomhoz került, majd szakértőként részt vett az ír Eircom és a Telia közötti stratégiai szövetséget megalapozó tárgyalásokon. 1999-ben a TeliaSonora International Carrier lengyelországi divíziójához került, ahol kezdetben a közép-európai régióval foglalkozott, majd elfoglalta a vezérigazgatói széket, amelyből a GTS CE hívására állt fel.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek