Connect with us

technokrata

Élmezőnyben a Vodafone Magyarország

Dotkom

Élmezőnyben a Vodafone Magyarország

A Vodafone Magyarország szolgáltatási árbevétele a hívásvégződtetési díj csökkentése ellenére 0,4 százalékkal bővült a 2008.

március végén lezárult pénzügyi évben a bázishoz képest, miközben az egész piacon 1,6 százalékos csökkenés következett be – mondta Beck György, a társaság vezérigazgatója egy keddi sajtótájékoztatón. Az anyavállalat tőzsdei jelenléte miatt arról nem tájékoztatott Beck, hogy tavaly pontosan mekkora bevételt könyvelt el a társaság. Cégbírósági adatok szerint a 2006-os üzleti évben 128 milliárdos forgalmat bonyolítottak, 2007-ben pedig 140,9 milliárdosat. A roaming, vagyis a nemzetközi hívásdíjak egy év alatt 14,1 százalékkal növekedtek. A Vodafone Magyarország záró ügyfélszáma 8,2 százalékkal nőtt, a cég nettó alapon számítva 177 ezer új ügyfelet szerzett a vizsgált 12 hónapban, teljes ügyfélszáma 2008. március 31-én elérte a 2,34 milliót. A teljes hazai ügyfélkörben 38,9 százalékról 44,6 százalékra bővült a havi számlás ügyfelek aránya – ezzel Beck szerint a Vodafone Magyarország a cégcsoport vállalatai közül az első ötben szerepel. Mind az aktív, mind a teljes sim-kártyák száma alapján a Vodafone növekedése elmaradt ugyan a piacétól, de az aktív – az utóbbi három hónapban forgalmat bonyolító – sim-kártyák esetében ez az arány csekély volt: a Vodafone 7,9 százalékkal növekedett, miközben a piac 8,1 százalékkal.

A társaság az elmúlt üzleti évben jelentős fejlesztéseket hajtott végre a mobil szélessávú internetet biztosító 3G/HSDPA hálózat kialakítása terén, ami hozzájárult a napi adatforgalom 135-szörös növekedéséhez. A cég vezetése azt ígéri, hogy júliusra körbeéri a Balatont a mobilinternet-lefedettség. A Vodafone azt is tervezi, hogy a 900-as frekvenciát is alkalmassá teszi a mobil internetre, hogy olyan helyeken is elérhető legyen ez a szolgáltatás, ahol ez üzletileg még az ADSL technológiával sem lenne kifizetődő. A vezérigazgató bejelentette, hogy augusztusban és szeptemberben Kínára is kiterjesztik a cég Passport szolgáltatását, ezáltal az olimpián részt vevő hazai előfizetők is a magyarországi tarifákért telefonálhatnak.

Az elmúlt évben az ügyfélközpontúság jegyében átalakult a Vodafone szervezete. Hosszas keresgélés után megtalálták Diego Galli pénzügyi igazgatót is. A szervezet átalakítása során létrehozták a lakossági és a vállalati ügyfelek üzletágat. Az átalakítás részeként 80 új pozíciót hoztak létre, de az átszervezések következtében az alaplétszám nem változott.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek