Connect with us

technokrata

Érdemes megversenyeztetni a működtetést

Dotkom

Érdemes megversenyeztetni a működtetést

Számtalan kérdést kell megválaszolniuk a cégeknek, mielőtt belevágnának egy-egy infokommunikációs fejlesztésbe. Egyebek között választ kell adni arra, hogy kik, milyen célokra akarják használni a kommunikációs rendszert – mondta Király István, a T-Systems marketingigazgatója.

A telekommunikáció és az informatika az ICT platformján “egyesülnek”, és nem lesznek többé elkülöníthetőek. E tendencia előnyeinek maximális kihasználása érdekében az univerzális megközelítés irányába történő paradigmaváltásra van szükség, azaz az információtechnológiát, távközlési technológiát és alkalmazásokat össze kell hangolni a rájuk épülő üzleti folyamatokkal.

A cégeknek, mielőtt infokommunikációs fejlesztésbe kezdenek, meg kell “nézniük” a társaság szervezetét, vagyis hogy mit és milyen struktúrában végeznek, s hogy kik és hányan ténykednek a központi irodában és azon kívül. Úgy kell ugyanis megtervezni a rendszert, hogy majd azok is használni tudják azt, akik külső helyeken dolgoznak, tehát számukra is biztosítani kell annak lehetőségét, hogy hozzáférjenek az adatokhoz – mondta Király István. Szemügyre kell venni, hogy a cég jelenleg milyen rendszert alkalmaz. Napjainkban az e-mail a legalapvetőbb vállalaton belüli kommunikációs rendszer, de még több helyen jelen van a “faxalapú kommunikáció” is, ám Király szerint e cégeknek is célszerű lenne átállniuk egy olyan megoldásra, amely hozzáférést biztosít a munkatársak számára.

Fel kell térképezni, hogy milyen elektronikus eszközökkel rendelkezik a társaság, s a jövő tervezésekor azt is meg kell nézni, hogy kinek milyen eszközre van szüksége. A lehetőségek között az asztali számítógép és a laptopok mellett megjelenik a mobiltelefon is mint hozzáférési eszköz.

Végig kell gondolni, hogy a belső vagy külső helyszíneken dolgozó munkatársak hogyan fognak hozzáférni az adatbázishoz: a pc-hez vagy a laptophoz csatlakozó vezetékes vagy gsm-hálózat mellett ma már az irodán belüli WiFI-kapcsolat is egyre több helyen előfordul. Király István arra is felhívta a figyelmet, hogy a régi irodaházak esetében elöregedhetett a hálózat, ráadásul a hang- és adatkommunikáció több önálló rendszeren zajlik. A modernizálás során célszerű olyan integrált hálózatot kiépíteni, amely a hang-, adat-, internetszolgáltatásra egyszerre és egyaránt alkalmas.

Mindezek után célszerű azt is felmérni, hogy milyen a cég szerverparkja, hány alkalmazás van “forgalomban”, s hogy az előbbiek figyelembevételével mennyire és milyenre lenne szükség. Aztán el kell dönteni, hogy melyek azok a szerverek, amelyeket a cég házon belül kíván üzemeltetni, s melyek azok a berendezések, amelyeket a biztonságosabb működtetés érdekében erre kialakított szerverhotelekben helyeznének el. Napjainkban már az is egyre jellemzőbb, hogy a társaság bérli ezeket a berendezéseket a szerverhoteltől. Az üzemeltetésre is többféle megoldás létezik; egyre jellemzőbb, hogy a cégek a felelősség áthelyezése miatt “kiadják” a berendezések üzemeltetését vagy akár a már említett bérlési lehetőséggel élnek. Király István szerint ha külső szakemberekre bízza a rendszer üzemeltetését a társaság, célszerű a különböző szolgáltatásokat megversenyeztetni. Ezzel a lehetőséggel kisebb cégeknek is érdemes élniük a költségtakarékosság végett. E szemlélet a vállalat üzleti folyamatainak univerzális kezelése révén azt ígéri, hogy mérsékli a bonyolultságot, javítja a minőséget és a biztonságot.

Az üzleti folyamatok univerzális kezelése révén mérséklődik a bonyolultság, javul a minőség és a biztonság



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek