Connect with us

technokrata

Acer: megőrizzük piacvezető helyünket

Dotkom

Acer: megőrizzük piacvezető helyünket

A tajvani Acer 2007-ben megszerezte az első helyet a magyar laptoppiacon. A titok nyitja pofonegyszerű: kiváló terméket kell kínálni megfizethető áron – jelentette ki Egri Csaba, a társaság magyarországi képviseletének vezetője, akit a siker hátteréről faggattunk.

– Az IDC és a Gartner adatai alapján az Acer 2007-ben az első lett a magyarországi notebook-piacon. Minek köszönhető ez a siker?- Tavaly több mint kétszeres növekedést értünk el a notebook-piacon, ami vezető pozíciót ért Magyarországon. Májusban bejelentettük a teljes termékválasztékunk megújítását, ennek részeként új külsőt kaptak laptopjaink és a minőségi kínálatra helyeztük a hangsúlyt. A prémium brand kategóriát céloztuk meg, és úgy tűnik, mindezeket nagyon sikeresen, versenyképes áron tettük, ami az eladásokon is meglátszik. Vagyis a siker titka az, hogy elérhető áron kínálunk minőségi terméket.- Ez így nagyon egyszerűnek tűnik. Tévhit, hogy minőséget csak drágán lehet előállítani?- Korábban az Acert az olcsó – és ezzel egyidejűleg a gyengébb minőséget produkáló – cégek közé sorolták. Ebből a körből ki kellett törni. El kellett oszlatnunk azt a tévhitet, hogy a minőségi termékek mindig drágák, és a gyenge minőségűek mindig olcsóbbak. Az alacsonyabb árnak rengeteg oka lehet. Egy termék lehet úgy olcsó, hogy gyenge minőségű anyagokból, alkatrészekből gyártják, lehet úgy is olcsó, hogy rengeteg mindent kispórolnak belőle, vagy régi, elavult alkatrészekből gyártják. De úgy is lehet olcsó egy termék, hogy minőségi anyagokból gyártjuk, a legújabb technológiát építjük bele, de az a szervezet, a gyártó, amely a készüléket tervezi, előállítja és forgalmazza, költséghatékonyan teszi ezt. Nagyon nem mindegy, hogy mennyit tud egy ilyen szervezet megspórolni a működési költségén. A piacvezető pozíciót egy ötfős képviselettel értük el Magyarországon. Azok a cégek, amelyek húsz-harminc vagy akár százfős képviseletet tartanak fenn, azoknak ennek a költségét is bele kell építeniük a termékeik árába. Ezért nem biztos, hogy egy olcsóbb termékben gyengébb anyagok vagy korszerűtlenebb alkatrészek vannak. Egy gyártó világpiaci mérete további árcsökkentő tényező lehet, tekintettel a kedvezőbb alkatrész-beszerzési forrásaira. A termékfejlesztéseink során folyamatosan arra törekszünk, hogy a vásárlói igényeket messzemenőkig figyelembe vegyük, és mindenki megtalálhassa a számára megfelelő gépet. Azt szeretnénk, ha a vásárlók nem úgy választanának notebookot, hogy melyik a legolcsóbb, hanem úgy, hogy melyik fogja a legjobban szolgálni az igényeiket, figyelembe véve a minőséget, az árat, a teljesítményt és nem utolsósorban a dizájnt, ami mostanra ugyanolyan fontos szemponttá vált, mint például a mobiltelefonok esetében.- A tavalyi felvásárlás nem segített az előrelépésben?- Dehogynem. Azt azért el kell mondanom, hogy korábban saját magunk gyártottuk a számítógépeket – nemcsak magunknak, hanem a konkurenseinknek is -, ma már outsourcoljuk azt a tevékenységet. Korábban, a 90-es évek végén is volt egy jelentős felvásárlásunk, akkor a Texas Instruments notebook-üzletágát vettük meg. Az elmúlt év végén a Gatewayt és ezen keresztül a Packard-Bellt szereztük meg. Ezek a cégek az Acer-csoport tagjai, de a márkanevüket továbbra is használjuk, mert ahol ezek a brandek ismertek, ott továbbra is ezen a néven forgalmazzuk a termékeinket. Az utóbbi felvásárlással a világ pc-piacán – amelybe az összes pc-alapú termék beleszámít, azaz a desktop és a kiszolgáló számítógépek is – elfoglalt negyedik helyről a harmadikra léptünk. Nem titkoljuk a célunkat, meg kívánjuk előzni a Dellt, amely jelenleg a második helyet foglalja el a HP mögött.- A laptoppiac a magyar gazdaság nehézségei ellenére növekszik. Folytatódni fog a növekedés?- A magyar laptoppiac idén is egyre dinamikusabb fejlődést mutat, ahogy az átállás az asztali pc-kről egyre általánosabbá válik. A piac tavalyi, közel negyvenszázalékos növekedési üteme várhatóan valamelyest csökken majd 2008 során. Az év újdonságai a laptoppiacon az első negyedévben kibocsátott Intel Core2Duo 8000-es es 9000-es szériás processzorokkal ellátott gépek lesznek. Várhatóan idén is nagy hangsúly lesz a multimédiás alkalmazásokon: az Acer egyes modelljei ezért már Blu-ray-lejátszókkal kerülnek forgalomba. Ezek az újdonságok is segíteni fognak abban, hogy idén is megőrizzük a első helyünket a magyar és európai piacon egyaránt.- A notebookok milyen irányba fejlődnek?- Két jól megkülönböztethető irányt érzékelek. Az egyik a mobilitásból adódó igény egyre tökéletesebb kielégítésére irányul. Ezek a készülékek egyre könnyebbek és egyre nagyobb akkumulátorkapacitással rendelkeznek. A másik irány az otthoni szórakoztatóelektronikai igények, a videózás hd-felbontással, a játékok egyre nagyobb követelményeinek kielégítésére irányul. Itt a nagy kijelző és a nagy teljesítmény a jellemző. Ezeket a gépeket elsősorban a nagy helyfoglalású asztali számítógépek kiváltására vásárolják.- Azonkívül, hogy a munkavállalók otthon is használhatják a laptopjukat munkára, tanulásra, szórakozásra, miért érdemes a cégeknek asztali gép helyett notebookot vásárolniuk?- Fontos előny, hogy a laptopok mellé szükségtelen szünetmentes tápegységet vásárolni. Ezzel a konkrét megtakarításon kívül az esetleges adatvesztések költségei is megspórolhatók. Egy másik nagy előny, hogy a laptopok csendesek. Ott, ahol több tíz, esetleg száz számítógépet használnak, komoly zajterhelést lehet megelőzni a hordozható számítógépekkel. További előny, hogy a laptopok jóval kevesebb energiát fogyasztanak, mint asztali testvéreik, s ma ez is jelentős tényező a döntéskor.

Egri Csaba1995-1996 Telecom-Fort Kft. Termékmenedzser (mikrohullámú távközlési berendezések)1996-1997 Számalk-CED Kft. Informatikai kereskedelmi igazgató (it-üzletág kiépítése)1997-1999 Lézer Irodatechnika Kft. Informatikai kereskedelmi igazgató (it-üzletág kiépítése)1999-2000 Acer Magyarország Disztribúciós értékesítési vezető2000- Acer Magyarország Country managerFontos előny, hogy a laptopok mellé szükségtelen szünetmentes tápegységet vásárolni. A prémium brand kategóriát céloztuk meg, és úgy tűnik, nagyon sikeresen.

Az Acer részesedése a magyar pc-piacon 12,7 százalékos (IDC Desktop+NB 2007), míg a hordozható gépek esetében – több mint háromszoros növekedést produkálva – 20,4 százalékot ért el (IDC 2007 NB). A tajvani anyavállalat összbevétele egy év alatt 24 százalékkal nőtt, nettó profitja 324,19 millió, konszolidált eredménye 9,67 milliárd amerikai dollár volt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek