Connect with us

technokrata

Ügyfél-elégedettségben vezet a Vodafone

Dotkom

Ügyfél-elégedettségben vezet a Vodafone

Elsősorban nem a piaci részesedés további fokozása a Vodafone Magyarország stratégiai célja, hanem a tulajdonosok megelégedését szolgáló eredményes működés, amivel a jelenlegi és a potenciális ügyfélkör megtartását, illetve elérését kívánja megcélozni – mondta lapunknak Ürögi Zsolt, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának megbízott vezérigazgató-helyettese.

Hozzátette, hogy ennek érdekében olyan új irányokba nyitnak, mint például a mobilinternet – vagyis ami túlmutat a régi értelemben vett mobil-hangszolgáltatásokon -, emellett a cég stratégiai partnereivel közösen különböző ügyfél-akvizíciókat is tervez.

A Vodafone nemcsak a konkurenseknél lévő cégek “megszerzésére” törekszik – azaz a távközlési társaság nem csupán azt szeretné elérni, hogy az adott cég távközlési szolgáltatását a sajátjával váltsa ki -, hanem új szolgáltatásai, megoldásai révén alternatív lehetőségeket is igyekszik biztosítani a vállalatoknak. Ez távlatokat nyit az értékesítésnek, ugyanis nem kívánnak a legolcsóbb szolgáltató lenni, hiszen mint ahogy Ürögi hangsúlyozta, vannak olyan megkülönböztető szolgáltatásaik, amelyek versenyelőnyt nyújtanak, és ezekre támaszkodnak is.

A vállalati ügyfélkör “húzóágazata” a kisvállalkozói üzleti szegmens, ebből a körből ma másfélszer annyi ügyfelük van, mint egy évvel korábban. Ennek a vevőkörnek olyan termékeket kínálnak, illetve vezettek be, mint például a közösen lebeszélhető Üzleti Fix tarifacsomag, illetve a mobil-alközpontként funkcionáló Office Box, amelyek a közel egyéves bevezetés után is komoly versenyelőnyt jelentenek a Vodafone-nak.

A nagyvállalati ügyfélkörbe olyan illusztris partnerek tartoznak, mint Magyarország legnagyobb hitelintézete, az OTP Bank, olajipari vállalata, a Mol, informatikai tanácsadó cége, a KPMG, valamint a Magyar Posta. A mobilinternet-szolgáltatás körében pedig a korlátlanság biztosítása vagy a HSDPA roaming napijegy jelent versenyelőnyt a társaság számára. Utóbbi szolgáltatással egy alapcsomaghoz képest több tízszeresét takaríthatja meg az ügyfél egy külföldi mobilozás során – hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes. Mindezek mellett a szolgáltatások minőségével is igyekszik megkülönböztetni magát a Vodafone. A társaság szervezeti átalakításának az volt a célja, hogy biztosítsa a legjobb ügyfélélményt és hogy 2010-re a Vodafone legyen a legjobb választás a mobilhasználók körében. A társaság az elmúlt negyedév végén a döntéshozói ügyfél-elégedettségi indexben megelőzte mindkét vetélytársát. Ürögi azt is elmondta, hogy egy korábbi stratégia alapján egykor főként a nagyvállalatokra és a kormányzati ügyfeleikre fokuszáltak, amit napjainkban is fontosnak tartanak, ám emellett körülbelül egy évvel ezelőtt megcélozták a mikro- és kisvállalkozásokat is. A cégvezetés úgy érzi, hogy a piacon ezek a társaságok várják el leginkább az egyedi vállalati ügyfélkezelést, amit – a Vodafone megkülönböztető jegyeként – biztosítani is igyekeznek e társaságok számára. Mindezek mellett külön összpontosítanak a Vodafone globál ügyfélköréhez tartozó vállalkozásokra. E téren is komoly akvizíciókkal számolnak, bár az ezekkel kapcsolatos döntések nem Magyarországon, hanem az anyacégnél születnek meg. További versenyelőnyt jelenthet a Vodafone számára, hogy a világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatójaként, több mint 200 millió előfizetővel, igen sok terméket képes importálni a világ különböző pontján lévő vállalkozásoktól. A vezérigazgató-helyettes kiemelte továbbá, hogy a marketingkommunikáció terén is egyre inkább a vállalati ügyfélkörnek szóló üzeneteket szeretnének közvetíteni – ettől a brand további erősítését is várják -, s az eddigi általános – inkább a lakosságnak szóló – üzenetek mellett szeretnék hangsúlyozni a vállalatoknak szólókat is. Ezzel az a céljuk, hogy azok számára, akik esetleg eddig nem láttak alternatívát a Vodefone-ban, érzékelhetővé váljék: a cég a piac meghatározó szereplője.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek