Connect with us

technokrata

Valóságos profit virtuális játékokból

Dotkom

Valóságos profit virtuális játékokból

Jól megél a japán Nintendo az emberek virtuális agresszió iránti kielégíthetetlen vágyából.

A DS kézi videojáték-konzol és az emberi mozgást leképező Wii játékgép fejlesztője és forgalmazója több mint kétszeresére, 487,22 milliárd jenre (4,7 milliárd dollár) növelte üzemi nyereségét a március 31-ével végződött üzleti évében. A nettó profit csak azért nem nőtt ilyen tempóban – “mindössze” 48 százalékkal, 257,34 milliárd jenre -, mert a jen erősödése miatt a vállalat elbukta bevételei értékének jelentős részét. Az utóbbi adat némi csalódást okozott a szakértőknek, ám úgy vélik, hogy a Super Smash Bros. verekedős videojáték kirobbanó népszerűsége, továbbá a Wiihez kifejlesztett fitneszprogram nemzetközi árusítása 2008-ban át fogja segíteni a céget a kedvezőtlen árfolyamváltozások okozta esetleges nehézségeken. A Wii értékesítése egyébként alaposan megugrott: a 2006-os 5,8 millió után 2007-ben 18,6 milliót adtak el belőle.

A szakértők egy része szerint az idei évben elcsábíthatja a Nintendo vevőinek egy részét a Sony PlayStation 3 videojáték-konzolja, egyrészt azért, mert új programok kaphatók hozzá, másrészt azért, mert beépített új generációs Blu-Ray dvd-lejátszója egyfajta “egyet fizet, kettőt kap” ajánlatként segíti az értékesítését. Mások viszont úgy látják, sem a Sony konzolja, sem a piac harmadik nagy szereplője, a Microsoft Xbox360-asa nem tudja megállítani a Wii sikerét. A Nintendo azt tervezi, hogy a nyártól kezdve a jelenlegi havi 1,8 millióról 2,4 millióra emeli a berendezés gyártását.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek