Connect with us

technokrata

Nagyon rosszul navigáltak

Dotkom

Nagyon rosszul navigáltak

A TomTom nem tudott lépést tartani a folyamatosan eső árakkal.

Az autós navigációs berendezések legnagyobb gyártója, a TomTom bejelentette, hogy első negyedéves profitja négy éve nem látott mélységbe zuhant. A nettó eredmény 7,3 millió euróra, azaz részvényenként 6 centre zsugorodott, szemben az egy évvel ezelőtti 43,7 milliós, azaz részvényenként 37 centes eredményről. Az eredmény amiatt is kiábrándító, hogy az elemzők 8,6 milliós nyereségre számítottak, jelentette a Bloomberg. A cég már április 8-án bejelentette, hogy az idén nem számít jó eredményekre: a kiskereskedők csökkentették a raktárkészleteket, és az árak is csökkentek az új termékek bemutatása előtt. Elemzők szerint a legnagyobb problémát az okozza, hogy pontosan össze kellene hangolni a költségcsökkentést az árak csökkenésével. A TomTom eladásai ugyan megkilencszereződtek három év alatt, azonban az értékesítési árak folyamatosan csökkentek; a berendezések átlagos kiskereskedelmi ára a tavalyi 204 euróról 117-re esett. A cég részvényeinek értéke már 56 százalékkal zuhant ebben az évben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek